ثبت نام بیش از ۴۰ هزار نفر دانش آموز خراسان شمالی در سامانه طرح ملی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بیش از ۴۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در سامانه طرح ملی حفظ جز ۳۰ ثبت نام و کار خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، علی شورزاده معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت تربیت اسلامی و امور تربیتی با اصحاب رسانه گفت: بیش از ۴۰ هزار نفر از دانش‌آموزان خراسان شمالی که ۳۰ درصد دانش آموزان استان را تشکیل می‌دهند در سامانه طرح ملی حفظ جز ۳۰ ثبت نام و کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی از اعزام ۶ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز به راهیان نور در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در سال ۹۶ بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از دانش آموزان استان به اردو‌های راهیان نور جنوب کشور اعزام شدند و در سال جاری نیز تاکنون سه هزار و ۷۰۰ نفر در این اردو‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

شورزاده با بیان اینکه اکنون ۳۲۹ نماز خانه مستقل در مدارس استان دایر است، خاطرنشان کرد: میانگین و شاخص سرانه نمازخانه مدارس در کشور ۰/۵ متر می‌باشد که این میزان در خراسان‌شمالی ۲۳ سانتیمتر است همچنین ۱۰ مرکز مشاوره، ۱۱ دارالقرآن و ۱۳ کانون فرهنگی و تربیتی در خراسان شمالی به دانش آموزان خدمات فرهنگی و قرآنی ارائه می‌کنند.

وی از پایین بودن سرانه کتاب هر دانش آموز در استان نسبت به میانگین کشوری خبر داد و افزود: علی‌رغم وجود ۸۸۰ کتابخانه مستقل در مدارس و ۲ هزار و ۸۱۶ کتابخانه کلاسی باز هم از میانگین کشوری در این زمینه عقب هستیم.

شورزاده در پایان با اشاره به تعداد مشاوران مدارس استان افزود: اکنون ۲۵۸ مشاور در سطح مدارس استان فعالیت دارند و هیچ گونه مشکلی در مقطع متوسطه اول نداریم، اما به طور کلی و با توجه به نیاز دانش آموزان در مقاطع ابتدایی و متوسطه دوم به ۵۰ مشاور دیگر در استان نیاز داریم.

انتهای پیام/ط


اعزام دانش آموزان خراسان شمالی به راهیان نور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.