آغاز به کار دومین جشنواره ' تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله ' در اصفهان از فردا

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان گفت : با هدف اشاعه و ترویج اندیشه و سیره عملی حضرت امام خمینی(ره) دومین جشنواره ' تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله ' از هفتم تا نهم اسفند ماه در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام عباس کمساری مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دومین جشنواره ' تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله ' ۱۷ اثر تئاتر روی صحنه می‌رود، اظهار کرد: این تئاتر‌ها در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و کودک و نوجوان بهمراه یک تئاتر مهمان در تالار هنر، سالن سوره، تماشاخانه ماه، خیابان آمادگاه مقابل هتل عباسی و میدان امام اصفهان (نقش جهان) مقابل عالی قاپو اجرا خواهد شد.

 
وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله را موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) استان اصفهان با هدف اشاعه و ترویج اندیشه و سیره عملی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌کند، تصریح کرد: پس از سه روز اجرای تئاتر‌ها، این رویداد مهم روز جمعه دهم اسفند با معرفی برترین‌ها به پایان می‌رسد.
 
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان، موضوع اصلی جشنواره را اندیشه امام خمینی (ره) خواند و گفت: هدف ما استفاده از زبان تاثیرگذار تئاتر برای آشنایی نسل جوان انقلاب با اندیشه‌ها و سیره امام راحل است، زیرا زیرساخت همه بخش‌ها در جامعه، فرهنگ است.
 
حجت الاسلام کمساری، جشنواره روح الله را رویداد مردمی خواند و افزود: تلاش ما بر این بود که در جهت اقتصاد مقاومتی، جشنواره مذکور با کمترین هزینه‌ها و به دور از حواشی و اسراف برگزار شود هرچند به دلیل شرایط اقتصادی موجود با برخی محدودیت‌ها مواجه بودیم.
 
وی افزود: آثار رسیده به دبیرخانه دومین دوره جشنواره از سطح کیفی خوبی برخوردار و با موضوع رویداد، مرتبط بود درحالی که سال گذشته به دلیل اینکه نخستین دوره برگزار شد، برخی آثار رسیده چندان با محور‌های تعیین شده مرتبط نبود.
 
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان، همچنین با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، تاکیدکرد: امام راحل جایگاه ویژه‌ای برای زنان قائل بودند و این موضوع را می‌توان در سخنان و رفتار ایشان دید.
در این نشست خبری محمد رضا رفیعی دبیر هنری دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح‌الله نیزگفت: امسال ۱۰۲ اثر در بخش تئاتر و ۹۸ اثر در بخش نمایشنامه نویسی به دبیرخانه رسید که از بین آن‌ها ۸ اثر تئاتر در بخش صحنه‌ای، ۷ تئاتر در بخش خیابانی و یک تئاتر در بخش ویژه کودک و نوجوان به مرحله نهایی و اجرا رسید.
 
وی با بیان اینکه یک تئاتر مهمان نیز از ندامتگاه زنان اصفهان در طول جشنواره، اجرا می‌شود، افزود: با توجه به اینکه بخش تئاتر جشنواره، استانی بود بیشتر آثار آن از استان اصفهان و چند اثر نیز از شهرستان خمین است.
 
دبیر هنری دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح‌الله، آثار رسیده به بخش نمایشنامه نویسی را از استان‌های اصفهان، تهران، قم، البرز، خراسان رضوی و بوشهر عنوان و تصریح کرد: امسال آثار رسیده به جشنواره، اختصاصی‌تر و با موضوع و محور‌های آن مرتبط‌تر بود همچنین برخی آثار به صورت لوح فشرده (سی دی) به دبیرخانه رسید که در آمار، محاسبه نشد.
رفیعی تعداد آثار رسیده به نخستین دوره این جشنواره در سال گذشته را ۲۲۰ اثر اعلام کرد.
 
وی با بیان اینکه هر یک از تئاتر‌های صحنه ای، ۲ اجرا خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تئاتر‌های خیابانی نیز چهار اجرا دارند که یکی از آن‌ها در طول جشنواره و سه اجرای دیگر در طول سال آینده است.
همچنین هوشنگ جمشیدیان عضو شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله گفت: سمت و سوی این رویداد به سمت تولید محتوا‌هایی است که سیره عملی امام راحل را منعکس کنند.
 
وی افزود: مشکل اساسی در تولید محتوا در تئاتر، نمایشنامه نویسی است و امیدواریم چنین رویداد‌هایی به تقویت و اعتلای این بخش کمک کند.
در پایان این نشست از پوستر دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله رونمایی شد.
وحدت، آزادی و آزادگی، صلح، اندیشه حکومتی، مردم سالاری، وصیت نامه، ساده زیستی، اعتدال، اخلاق و کرامت انسانی، عدالت، عبادت، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، خانواده، جوانان، شخصیت زن، استکبار ستیزی، قانون مداری، عقل گرایی، امید به آینده و مبارزه با تحجر وخرافات از جمله موضوع‌های این رویداد است.
دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله روز‌های هفتم تا دهم اسفند سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/م


۱۷ تئاتر در جشنواره روح الله اصفهان روی صحنه می‌رود

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.