مردم باید صحنه‌های تئاتر را با حضور خود گرم نگه دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:مردم باید صحنه‌های تئاتر را با حضور خود گرم نگه دارند، زمانی شاهد آن بودیم که سالن‌های نمایش رونق خوبی نداشت که در چند سال اخیر این مشکل نسبتاً رفع شده و علاقه و توجه مردم به این عرصه خوب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره تئاتر استان اصفهان، شامگاه چهارشنبه در مجتمع فرهنگی فرشچیان برگزار و از برترین‌های تئاتر اصفهان تقدیر شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این مراسم اظهار داشت: حضور هنرمندان جوان در چنین جشنواره‌هایی باعث رونق بیشتر هنر و فرهنگ در شهر هنرخیز اصفهان شده است و در بین همه رشته‌های هنری، تئاتر یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین رشته‌ها است و تا به امروز هنرمندان توانسته‌اند برای پیشبرد فرهنگ جامعه تکلیف خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: در بین همه شاخه‌ها و بخش‌های هنر، تئاتر از شان و جایگاه بیشتری برخوردار است چراکه مواجه رودر رو با مخاطب دارد که این امر سبب تأثیرگذاری عمیق در مقایسه با سایر رشته‌های هنری شده است بنابراین وقتی قرار است نمایشی بر روی صحنه برود باید هنرمندانی که به دنبال ارائه آن هستند به تمام ابعاد آن توجه ویژه ای داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: همه عوامل اجرایی یک تئاتر مانند زنجیرهایی متصل هستند که اگر یک نگاه کیفی و استفاده مطلوب‌تر مخاطب را در نظر داشته باشند می‌توانند به هدف خود برسند.

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم در اصفهان که دارای هنرمندان صاحب سبک است رونق خوب و موثری داشته باشیم باید با پختگی عمل کنیم که در این راستا وظیفه مردم، هنرمندان و مسوولان مشخص است.

انصاری با تشریح وظایف مردم در قبال هنر نمایش بیان کرد: مردم باید صحنه‌های تئاتر را با حضور خود گرم نگه دارند، زمانی شاهد آن بودیم که سالن‌های نمایش رونق خوبی نداشت که در چند سال اخیر این مشکل نسبتاً رفع شده و علاقه و توجه مردم به این عرصه خوب شده است.

وی با اشاره به وظایف هنرمندان در این موضوع افزود: نگاه و تلاش اهالی هنر در همه بخش‌ها باید طوری باشد که بتوانند خواسته‌های فرهنگی و هنری جامعه را رفع کرده و نیازهای فکری و معنوی مخاطبان خود را پاسخ‌گو باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: در کنار وظایف مردم که صاحبان اصلی این هنر هستند و هنرمندان این حوزه به عنوان اصلی‌ترین تلاش گران این حوزه، بی تردید دستگاه‌ها و مسوولان هم تکالیفی برعهده دارند که مهم‌ترین آن‌ها حمایت معنوی به منظور تسهیل در مسیر این هنر و زمینه‌ها است که در کنار آن قطعاً حمایت‌های مالی و ابزاری هم باید باشد.

وی متذکر شد: البته در این خصوص نباید به حمایت دستگاه‌های دولت بسنده کرد چراکه امکاناتی که دولت در این راستا می‌تواند تأمین کند، دچار نوسان است و در زمینه اقتصاد هنر و فرهنگ نیازمند تجدید بنا، فکر و برنامه‌ریزی هستیم که همین واگذاری امور فرهنگی و هنری به مردم و اهالی آن شروع خوبی بوده است.

انصاری با اشاره به شرایط اقتصادی 2 سال اخیر ابراز کرد: سال 96 و 97 از نظر اعتبارات و اقتصادی سال‌های سختی بوده است که برگزاری چنین جشنواره‌ای در این شرایط یک همت بزرگ و تلاش مضاعف می‌طلبد که علی‌رغم همه کمبودها تلاش شد این جشنواره تعطیل نشود که این امر نشان از اهمیت هنر نمایش برای اهالی آن دارد.

وی در پایان با بیان هدف برگزاری جشنواره‌ها گفت: هدف از برگزاری جشنواره‌ها، نشان دادن استعدادها و ورود به مسابقه‌ای است که باعث رونق آن حوزه‌ها می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

اختتامیه سی‌امین جشنواره تئاتر استان اصفهان

برچسب ها: وزارت ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.