به مناسبت هفته درختكاري

توزیع 235 هزار اصله درخت در مشهد

به مناسبت هفته درختكاري توزیع و کاشت۲۳۵ هزار درخت مثمر رو غير مثمر در مشهد پیش بینی شده است.

توزیع 235 هزار اصله درخت در مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی یعقوبی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در نشست خبری هفته درختکاری گفت: با هدف افزایش شور و نشاط عمومی و تشویق مردم به مشارکت در نگهداری از فضای سبز، از چند سال گذشته تاکنون روز درختکاری به هفته درختکاری تغییر کرده است.

وی افزود: امسال ۳۸ غرفه توزیع نهال و ارائه مشاوره به شهروندان در سطح شهر فعال هستند و کارشناسان یادگیری نحوه آبیاری و نگه‌داری از گیاهان را به شهروندان آموزش می‌دهند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری گفت:: بحث بازچرخانی آب و استفاده از آب خاکستری نیز از دیگر برنامه‌های ما در آموزش به شهروندان است، آب خاکستری آب حاصل از شستشوی میوه و نظایر این موارد بوده که از آن‌ها می‌توان برای آبیاری گیاهان استفاده کرد.

یعقوبی افزود: امسال به شهروندان ۷۰ هزار بروشور آموزشی ارائه می‌شود

۷۰ هزار بروشور اشاره کرد، پارسال در این بروشور‌ها فقط کاشت درخت آموزش داده شده بود، اما امسال برای نگهداری از درختان نیز نکاتی ذکر شده است. ورزشکاران و هنرمندان به عنوان اعضای گروه سبز نیز در برنامه‌های هفته درختکاری حضور دارند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری گفت: ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای کاشت نهال‌ها در امسال در نظر گرفته شده است.

یعقوبی افزود: باید ۲ میلیون درخت کامل و بالغ برای ۳ میلیون نفر جمعیت شهر مشهد وجود داشته باشد، در حالیکه ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار درخت وجود دارد که برخی از آن‌ها به ۱۰ سالگی و یا به عبارتی به سن تولید اکسیژن نرسیده‌اند.

انتهای پیام // م. ا
 

ترویج فرهنگ درختکاری در بین شهروندان

برچسب ها: محیط زیست ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.