ادامه واکنش‌ها به حمله هوایی روز گذشته هند به پاکستان

­وزیر امور خارجه هند: دهلی‌نو به دنبال افزایش تنش‌ها با پاکستان نیست

­وزیر امور خارجه هند تاکید کرد حمله هوایی به اردوگاه ستیزه‌جویان در پاکستان به معنای افزایش تنش‌ها با این کشور نخواهد بود.

­وزیر امور خارجه هند: دهلی‌نو به دنبال افزایش تنش‌ها با پاکستان نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سوشما سووارج» وزیر امور خارجه هند روز چهارشنبه در چین اطمینان داد کشورش پس از حملات هوایی به خاک پاکستان به دنبال افزایش تنش با این کشور نیست.

سووارج گفت: هند به دنبال افزایش تنش نیست و با مسئولیت پذیری و خویشتن داری واکنش نشان خواهد داد. دهلی‌نو روز سه‌شنبه به هدفی محدود حمله کرد که اردوگاه آموزشی گروه تندرو جیش محمد بود.

وزیر امور خارجه هند تاکید کرد این عملیات نظامی نبود زیرا در آن هیچ یک از تاسیسات نظامی پاکستان هدف قرار نگرفت.

دهلی‌نو روز سه‌شنبه اعلام کرد این حملات پیشگیرانه را در پاسخ به حمله انتحاری چهاردهم فوریه در کشمیر هند انجام داده است که طی آن بیش از چهل نیروی پلیس هندی کشته شدند. جیش محمد مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

حملات هند موجب افزایش نگرانی‌ها در مورد بالا گرفتن تنش میان این دو همسایه و رقیب شده است زیرا هر دو کشور سلاح هسته‌ای در اختیار دارند و در گذشته چند بار به ویژه در ارتباط با کشمیر جنگیده‌اند.

اسلام آباد این حمله غیرمنتظره را محکوم کرد و وجود اردوگاه تروریستی در منطقه بالاکوت در شمال شرقی پاکستان و در حوالی کشمیر را رد کرد. پاکستان وعده داد که در زمان و مکانی به انتخاب خود به این حمله پاسخ خواهد داد.

سووارج که برای شرکت در نشستی سه جانبه با وزرای امور خارجه چین و روسیه به ووژن در شرق چین سفر کرده است پاکستان را به دلیل نادیده گرفتن درخواست‌های جامعه بین‌الملل برای اقدام علیه گروه‌های تندرو مورد انتقاد قرار داد. وی در توجیه اقدام کشورش با توجه به اینکه پاکستان از به رسمیت شناختن و اقدام علیه گروه‌های تروریستی خودداری می‌کند، اعلام کرد دولت هند تصمیم گرفت به طور پیشگیرانه واکنش نشان دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، پاکستان ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
پاکستان اگه با تروریستا همکاری نکنه اینهمه شر درس نمیشه
آخرین اخبار