آزمایش موشکی موفق هند سه ساعت پس از حمله به مواضع ستیزه‌جویان در پاکستان

هند سه ساعت پس از حمله هوایی به مواضع ستیزه‌جویان در پاکستان، یک موشک واکنش سریع زمین به هوا را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هند امروز (سه شنبه) یک موشک واکنش سریع زمین به هوا (QRSAM) را با موفقیت آزمایش کرد.

این آزمایش موشکی در حالی از کانتر چرخشی سوار بر روی یک کامیون در شهر ساحلی اودیشا واقع در شرق هند انجام شد که هواپیما‌های هندی بامداد امروز (سه شنبه) با نقض خطوط قرمز کنترل مرزی، به اردوگاه‌های ستیزه‌جویان در پاکستان حمله کردند.

آزمایش موشکی موفق هند ۳ ساعت پس از حمله به مواضع ستیزه جویان در پاکستان

منابع دفاعی در دهلی به خبرنگار اسپوتنیک گفتند که همه فناوری‌ها و سیستم‌های به کار رفته در این موشک به خوبی عمل کرده است و این موشک به خوبی می‌تواند نیاز‌های اصلی در عملیات نظامی را برآورده کند.

نخستین آزمایش موشک واکنش سریع زمین به هوا در آوریل سال ۲۰۱۸ انجام شد، این موشک در حین پرواز از کنترل خارج شد و در خلیج بنگال سقوط کرد. هند در مجموع ۵ آزمایش موشک واکنش سریع زمین به هوا انجام داده است که سه مورد آن با موفقیت همراه بوده و دو مورد به شکست منجر شده است.

گفته می‌شود موشک واکنش سریع زمین به هوا از سوخت جامد استفاده می‌کند و قادر است اهدافی در فاصله ۲۵ تا ۳۰ کیلومتری را منهدم کند. سیستم این موشک‌ها به گونه‌ای است که ردیابی آن‌ها حین حرکت ممکن است.

موشک واکنش سریع زمین به هوا در ارتفاع و شرایط هوایی مختلف آزمایش شده و قابلیت بالای آن تایید شده است.

نیرمالا سیتارمان، وزیر دفاع هند آزمایش موفق این موشک را تبریک گفت.

در همین حال، برخی کارشناسان معتقدند آزمایش موشکی هند که فقط سه ساعت پس از حمله هوایی جنگنده‌های هندی به مواضع ستیزه جویان در پاکستان صورت گرفت، احتمال تشدید تحرکات در مرز دو کشور را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، تسلیحات نظامی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۱۳:۱۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
ای دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
اینبار ستیزه جویان بدنبال جنگ بین پاکستان وهندوستان هستند.
آخرین اخبار