رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی:

اعتبارات آموزش و پرورش پاسخگوی نیازها نیست

زینی وند گفت: علی‌رغم افزایش سهم اعتبارات آموزش و پرورش این رقم پاسخگوی نیاز این حوزه نیست.

اعتبارات آموزش و پرورش پاسخگوی نیازها نیستبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاورد‌های مدارس و مراکز غیر دولتی که در مصلای امام خمینی ره برگزار شد، اظهار کرد: رشد و تربیت ابعاد وجودی دانش آموزان و تفکر عقلانی و ایجاد توانایی در دانش آموزان در پرتو آموزش و پرورش کارآمد امکان پذیر نیست.

وی ادانه داد: دولت به تنهایی قادر به آموزش و پرورش متعالی نیست و راه تحقق آموزش و پرورش و کارآمد چیست و پاسخ باید مبتنی بر واقعیات باشد، با افزایش جمعیت مطالبه برای آموزش و پرورش با کیفیت افزایش یافته است و به موازات افزایش جمعیت و مطالبات اجتماعی با توجه به محدودیت‌های مالی دولت راهی جز کاهش تصدی گری ندارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی ادامه داد: علی‌رغم افزایش سهم اعتبارات آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید اکنون اعتبارات به بیش از ۴۵ هزار میلیارد می‌رسد و این اعتبار هم پاسخگوی نیز آموزش و پرورش نیست.

زینی وند با اشاره به اینکه مشارکت امری پذیرفته شده جهانی است، گفت: دنیا براساس واقعیات موجود بستر سازی در آموزش و پرورش را فراهم کردند و نمی‌توانیم از امکانات مالی و دلسوزان تعلیم و تربیت آموزش و پرورش را بی‌بهره کنیم.

وی ادامه داد: هر مدرسه با تجربه ۳۰ ساله مدارس معلمان در مدارس غیردولتی همراه است و این تجربه ارزشمند برای موفقیت مدارس غیردولتی خواهد بود و این نمایشگاه هم نمود هستی از مدارس غیردولتی و اثربخش بودن آن در نظام تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام/

اظهارات زینی‌وند در نمایشگاه دستاورد‌های مدارس غیر دولتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.