بررسی روند موفقیت بزرگترین شرکت‌های جهان/

تاریخچه شورلت‌های امروزی و پدربزرگ‌هایشان/ نام شورلت از چه کسی گرفته شده است؟

لوئیس شورلت و ویلیام دورانت، اتومبیل جدیدی به سبک اتومبیل‌های فرانسوی طراحی کردند و نام آن را شورلت گذاشتند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نام شرکت و بالتبع نام خودروهای شورلت از  از نام راننده موفق سوئیسی؛ لوئیس شورلت گرفته شده است و از سال 1911 تا کنون توانسته است خودروهای منحصر به فرد و جهانی را تولید کند .

بررسی تاریخچه شورلت‌های امروزی و پدربزرگ هایشان

تاریخچه شورولت

شِوِرلِت، (Chevrolet) (با تلفظ صحیح شِوْرِلِی) یک شرکت خودروسازی آمریکایی است، که هم‌اکنون نام برند گروهی از خودرو‌هایی محسوب می شود، که توسط جنرال موتورز در حال تولید هستند.این شرکت، در سال ۱۹۱۱ توسط لوئیس شورلت و ویلیام سی. دورانت تأسیس شد. شرکت شورلت در سال ۱۹۱۸ توسط کمپانی جنرال موتورز خریداری گردید.


این مطلب را از دست ندهید: درس بخوانید و یک دستگاه شورولت کامارو هدیه بگیرید!


شورلت در طول سال‌ها فعالیت در صنعت خودروسازی، مدل‌های مشهوری را به بازار خودروی جهان عرضه کرد، که از شناخته شده‌ترین آن‌ها می‌توان به: ایمپالا، کامارو، اکسپرس، ولت، کروز، کلرادو، تاورا، تراکر، بلیزر، ساب‌اوربان، سلبریتی، نوا، لومینا، مونت کارلو، مونتانا، ون، وگا، کاوالیر، کاپریس، کودیاک و کوروت اشاره نمود.

نام اتومبیل‌های این کمپانی، از نام راننده موفق سوئیسی؛ لوئیس شورلت گرفته شده است. وی در سال ۱۸۷۸ در کشور فرانسه زاده شد و بعد‌ها در آنجا به کار در یک کمپانی مورس پرداخته و سپس با برادران خود، بنام‌های آرتور و گاستون تصمیم گرفت به کانادا مهاجرت کند.

لوئیس شورلت سپس وارد ایالات متحده گردید.

بررسی تاریخچه شورلت‌های امروزی و پدربزرگ هایشان

در شهر نیویورک امکان کار بر روی اتومبیل‌ها و کامیون‌های کارخانه ویلیام والتر برای لوئیس فراهم آمد. او سپس شروع به کار در کارخانه‌های متعدد کرد و توانست خود را به‌عنوان یکی از بهترین رانندگان مسابقات نشان دهد و همین امر باعث شد، تا توجه ویلیام سی. دورانت - مؤسس کمپانی جنرال موتورز - به وی جلب شده و دورانت او را بعنوان راننده جنرال موتورز استخدام کند.


این مطلب را از دست ندهید: نسل ششم شورولت کامارو زرد+تصاویر


لوئیس شورلت و ویلیام دورانت، اتومبیل جدیدی به سبک اتومبیل‌های فرانسوی طراحی نموده و نام آن را شورلت گذاشتند. در سال ۱۹۱۱ نمونه کلاسیک و شش سیلندر این مدل برای عرضه به بازار ایالات متحده، تولید شد. در سوم نوامبر آن سال، کارخانه شورلت موتور تأسیس شد و ۲٫۹۹۹ دستگاه از این خودرو را، در همان سال تولید کرد.

شرکت میسون موتور که قبلاً تحت نظارت دورانت بود، به شورلت واگذار گردید و در سال ۱۹۱۳ این دو کمپانی در هم ادغام شدند. در ۱۹۱۳ اتومبیل چهار سیلندر بی‌بی در دو مدل یک سرنشینه و مدل سلطنتی، در رنگ‌های آبی و سفید تولید شد. طرح رنگ آمیزی این خودرو، از روی کاغذ دیواری هتلی که دورانت در فرانسه در آن اقامت داشت، الهام گرفته شده بود.

در سال ۱۹۱۳ لوئیس شورلت و دو نفر دیگر، بنام‌های وی. آر هفلر و جی‌بویز تصمیم گرفتند، تا کارخانه تولید موتور‌های هوایی شورلت را تأسیس کنند. اما این کارخانه در همان آغاز کار، ورشکست گردید و در سال ۱۹۴۱، لوئیس شورلت به صورتی مرموز، کشته شد و راز قتل او در پرده‌ای از ابهام باقی‌ماند.

در سال ۱۹۱۴ نام کمپانی به مکس‌ول موتور تغییر کرد و در شهر نیویورک تعداد ۵٫۰۰۵ دستگاه خودرو تولید شد و در همین سال، مدل دیگری نیز به نام شورلت ۴۹۰ و با قیمت ۴۹۰ دلار به بازار عرضه شد. طی دو سال شمار ۷۰٫۷۰۱ دستگاه از این خودرو به فروش رفت و در سال ۱۹۱۷ اولین اتومبیل اسپورت بدون سقف این کمپانی نیز ساخته شد. در ۱۹۱۸ شورلت شروع به تولیدات تجاری مانند کامیون کرد.


این مطلب را از دست ندهید: کامارو زد‌ال ۱-Camaro ZL1 تلفیق فناوری مدرن و اصالت شورولت +تصاویر


در ۱۹۱۹ شرکت شورلت به دو بخش کمپانی دورانت و بخش جنرال موتورز تقسیم شد و تا قبل از جنگ جهانی دوم، معادل ۱۴۹٫۹۰۴ دستگاه اتومبیل تولید کرد. در ۱۹۲۱ یعنی بعد از جنگ به علت کمبود سرمایه پنج میلیونی، کمپانی شورلت تا مرز سقوط و ورشکستگی پیش رفت، اما پیش از آن در سال ۱۹۱۱ نیز با این وضع مواجه شده بود، که با مدیریت خوب ویلیام دورانت در مدتی کمتر از ده سال، به یکی از بزرگترین کارخانجات اتومبیل‌سازی جهان تبدیل گشت.

بررسی تاریخچه شورلت‌های امروزی و پدربزرگ هایشان

جدایی لوئیس شورلت از شورلت

در سال ۱۹۱۵ به دنبال اختلافات داخلی لوییس شورلت سهام خود را فروخت و مالکیت شرکتی که نام خودش روی آن بود را تمام و کمال به دورانت سپرد. در همان سال‌ها فروش شورلت آنقدر بالا بود که این شرکت به سود رسیده بود.


این مطلب را از دست ندهید: ورود ماشین آمریکایی به ناوگان پلیس آلمان


در سال ۱۹۱۸ شورلت اولین کامیون خود را نیز عرضه کرد. تا سال ۱۹۲۳ شورلت یک میلیون خودرو تولید کرد و تبدیل به یکی از نامداران صنعت خودرو شد.

بررسی تاریخچه شورلت‌های امروزی و پدربزرگ هایشان

شورلت‌ امروزی

در سال ۲۰۰۵ جنرال موتورز مجددا خودرو‌هایی با مارک شورلت را در بازار اروپا عرضه کرد. این خودرو‌ها نسخه‌های تغییر نام یافته خودرو‌های دوو (Daewoo) بودند که توسط جنرال موتورز کره تولید می‌شدند.

شورلت بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ در پی رکود اقتصادی با سختی‌های فراوانی مواجه بود، اما توانست با ارائه مدل‌های متنوع‌تری از خودرو و همینطور اصلاح خطوط تولید خود از این مرحله سخت نیز عبور کرد. جنرال موتورز شروع به تولید خودروها، وانت‌ها و کامیون‌هایی با مصرف سوخت بهینه‌تر کرد تا بتواند با رقیبان خارجی که خودرو‌هایی کارآمد با مصرف سوخت کمتر داشتند رقابت کند.


این مطلب را از دست ندهید: هدایای ۱۲۰ سالگی شرکت فیات برای مشتریان +تصاویر


یکی از نتایج تلاش‌های این شرکت، عرضه شورلت ولت هیبریدی بود (Chevrolet Volt) که توانست جوایز متعددی از جمله خودروی سال اروپا، خودروی سال آمریکای شمالی و پاک‌ترین خودروی سال را از آن خود کند. شورلت ولت با فروش ۳۱۴۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۲ تبدیل به پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی جهان شد. تا سال ۲۰۱۶ این رتبه هنوز هم در اختیار شورلت بود. در این سال‌ها ولت پس از نیسان لیف (Nissan Leaf) و تسلا مدل اس (Tesla Model S) پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی جهان بود.

شورلت امروزه در بیش از ۱۴۰ کشور جهان فعال است و سالانه بیش از ۵ میلیون خودرو به فروش می‌رساند و همچنان پا به پای فورد برای تصاحب بازار‌های پر رونق آمریکایی رقابت می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی مرادی
۱۲:۱۴ ۰۴ دی ۱۴۰۰
صنعت خودروسازی آمریکا واقعاً جای تحسین دارد که هم ماشین های قدرتمندی هستند هم با کیفیت بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
عالی
آخرین اخبار