در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اقدامات اورژانس برای کاهش تلفات چهارشنبه سوری/ افزایش ۳۰ درصدی ماموریت‌ها

رئیس اورژانس تهران گفت: با تمهیدات انجام شده و افزایش ماموریت ها برای مراسم چهارشنبه سوری امیدواریم تلفات به حداقل برسد.

تاثیر اقدامات اورژانس بر کاهش تلفات چهارشنبه سوریپیمان صابریان رئیس اوژانس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره تاثیر اقدامات اورژانس بر کاهش تلفات مراسم چهارشنبه پایان سال اظهار کرد: متاسفانه مراسم چهار شنبه سوری  همه ساله حوادث زیادی را در شهر تهران و در کل کشور بر جای می‌گذارد؛ یکی از وظایف اصلی اورژانس رسیدگی به مصدومان این دسته از حوادث و کمک به کاهش آن است.

وی درباره خسارات ناشی از این مراسم در سال گذشته گفت: متاسفانه سال گذشته تعداد گزارشات و ماموریت‌های اورژانس تهران  نسبت به قبل ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد اما نکته جالب توجه آن‌جاست که تعداد انتقال مصدومان به بیمارستان، حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد که این به معنای کاهش سطح آسیب دیدگی‌ها و بهبود فرایند درمان در محل  حادثه است.

کاهش ۵۰ درصدی بستری شدگان در بیمارستان

 رئیس اورژانس تهران گفت: تعداد مصدومان و تعداد بستری شدن افراد در بیمارستان‌ها هم حدود۵۰ درصد کاهش پیدا کرد اما  تعداد بستری در ICU با ۱۴ درصد افزایش همراه بود.

وی افزود: این موضوع نشانه بدی نیست و خبر از بهبود عملکرد سامانه اورژانس  است؛ سال گدشته این سامانه فعال تر از سال‌های  قبل بود و باعث می‌شد هماهنگی خوبی بین بیمارستان‌ها و اورژانس پیش بیمارستانی برقرار شود

صابریان با اشاره به بهبود پوشش این سامانه در سراسر کشور گفت: آموزش‌های لازم در زمینه کاهش تلفات چهار شنبه آخر سال از مدت‌ها پیش در سطح تهران و کشور در حال انجام است که انتظار می‎رود امسال هم تاثیر مناسبی بر کاهش تلفات ناشی از آتش بازی در این مراسم داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار