رئیس اورژانس کشور مطرح کرد؛

۴ فوتی در اثر حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته/ تهران؛ رکوردار آسیب‌دیدگی در مراسم چهارشنبه آخر سال

کولیوند گفت: متاسفانه در حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته ۴ نفر فوت شدند و ۳ نوع معلولیت در افراد ایجاد شده است.

۴ فوتی در اثر حوادث چهارشنبه سوری گذشته/ تهران؛ رکوردار آسیب‌دیدگی در مراسم چهارشنبه آخر سالبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیر حسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در نشست خبری برنامه وزارت بهداشت برای حوادث چهارشنبه آخر سال که در ساختمان مرکزی برگزار شد؛ اظهار کرد: همه ساله در ایام چهارشنبه آخر سال ما شاهد وقوع حوادث ناگواری برای مردم و به خصوص جوانان هستیم که بیشتر حوادث به دلیل تماس با ماده منفجره است  که باعث سوختگی چشم، پوست می‌شود و به کم بینایی و حتی کم شنوایی می‌انجامد.

وی افزود: در چهارشنبه‌سوری سال گذشته بیشترین تعداد فوتی مربوط به استان‌های تهران، اردبیل، زنجان و کرج بوده است و متاسفانه در حوادث سال گذشته تعداد ۴ نفر فوت شدند و ۳ نوع معلولیت در افراد ایجاد شد.

کولیوند گفت: آموزش‌های پیشگیری از حوادث  چهارشنبه آخر سال به وسیله سازمان اورژانس کشور از مهر امسال در مساجد و مدارس انجام شده است و در حال حاضر جلسات هماهنگی بین اورژانس کشور و سازمان‌های مربوطه برگزار می‌شود.

رئیس اورژانس کشور اظهار کرد: در حوادث چهارشنبه‌سوری ۱۴۴۷ مورد آسیب به دست و ۱۱۱۳ مورد آسیب به چشم داشتیم که ۴۱ درصد آسیب دیدگان در رده سنی جوانان بودند.

وی افزود: در حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته استان تهران با ۹۰۰ مورد بیشترین و چهار محال بختیاری کمترین مراجعه به اورژانس و آسیب را داشته است و ۶۹ درصد از آسیب دیدگان از مواد محترقه استفاده کرده بودند و ۳۰ درصد از مصدومان جزو عابران پیاده بوده‌اند.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه ۸۸ درصد از مصدومان حوادث سال گذشته آقایان بودند و ۴۱ درصد در رده سنی ۶ تا ۱۸ سال قرار داشتند، افزود: چشم، دست و اندام فوقانی بیشترین عضو آسیب دیده در حوادث چهار شنبه سوری سال گذشته بود و متاسفانه ۱ درصد از نیرو‌های امدادی در حوادث گذشته دچار مصدومیت شده‌اند.

وی افزود: تمام نیرو‌های نظارتی اورژانس در بیمارستان حاضر هستند و پزشکان باید بر اساس دستورالعمل ابلاغی در مراکز درمانی شیفت باشند.

کولیوند گفت: تمام بیمارستان‌ها مکلف هستند تا مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال را پذیرش کنند و افراد باید با بروز مصدومیت بدون خود درمانی به نزدیک‌ترین بیمارستان مراجعه کند.

۵۳ مورد قطع عضو در اثر حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته

در ادامه مراسم طیب قدیمی معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، شب چهار شنبه سوری در آمادگی قرار دارند و متخصصان مورد نیاز مانند ارتوپد و چشم پزشک در مراکز درمانی مقیم هستند.
 
وی ادامه داد: آمار حوادث چهارشنبه سوری سال ۹۶ نسبت به سال گذشته کمتر بود؛  امیدواریم امسال نیز تعداد آسیب دیدگان به کمترین حد برسد.
 
معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حوادث سال گذشته شاهد ۵۳ مورد قطع عضو بوده‌ایم، تاکید کرد: هر چقدر قدرت انفجار بیشتر باشد میزان آسیب بیشتر می‌شود و اگر انفجار در محیط بسته رخ دهد فرد دچار آسیب و تروما‌های متفاوتی در اندام فوقانی و تحتانی می‌شود.

قدیمی گفت: در حوادث چهارشنبه آخر سال هزینه‌های تحمیل شده در حوزه سلامت زیاد مهم نیست، اما بار اجتماعی و روانی که به فرد و خانواده‌اش تحمیل می‌شود در بسیاری از مواقع قابل جبران نیست و این مسئله برای فرد مصرف کننده مواد محترقه و آسیب دیده تاسف بر انگیز است.

وی ادامه داد: متاسفانه طول درمان سوختگی حوادث چهارشنبه آخر سال در حدود ۲ سال طول می‌کشد و اکثر مصدومان از دست و صورت دچار آسیب می‌شوند؛ این ۲ اندام جزو اندام‌های مهم و پر کاربرد برای افراد هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار