در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کابوسی تلخ؛ اختتامیه شیرین‌ترین جشن سال/ چهارشنبه سوری را با مواد محترقه دردناک نکنید

رئیس بیمارستان شهید مطهری گفت‌: هر ساله مراسم چهارشنبه سوری به دلیل بی‌احتیاطی برخی افراد، بستر حوادث دردناک و تلخ است.

مصطفی ده‌مرده‌ای رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عوارض ناشی از حوادث چهارشنبه سوری، اظهار کرد: همه ساله با نزدیک شدن به پایان سال و مراسم چهارشنبه سوری با حوادثی مواجه می‌شویم که بر اثر رفتار‌های پرخطر افراد جامعه مثل استفاده از مواد منفجره ایجاد می‌شوند.

وی ادامه داد: ما در بیمارستان‌های سوانح سوختگی هر ساله صحنه‌های دلخراشی را شاهد هستیم زیرا انفجار مواد محترقه منجر به ایجاد مصدومیت و گاهی فوت  تعدادی از هموطنانمان می‌شود.

خبرنگار: محبی/

ده مرده‌ای گفت: سال گذشته از ۱۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین حدود ۲۱۴ مصدوم به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری مراجعه کردند که از این بین ۲۰۳ نفر به صورت سرپایی درمان شدند، متأسفانه از این بین ۱۱ نفر بستری و ۱ نفر فوت شد.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری بیان کرد: بخش زیادی از آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه سوری را رهگذران و عابرین پیاده تشکیل می‌دهند که بر اثر بی احتیاطی سایر افراد دچار سوختگی می‌شوند، اما برخی از آسیب‌دیده‌ها در وقوع آسیب دیدگی‌ها مقصرند.

وی تأکید کرد: همه ساله حین مراسم چهارشنبه سوری شاهد هستیم که افراد زیادی دچار سوختگی چشم، سوختگی بدن و قطع انگشتان شده‌اند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم والدین فرزندانشان را از مواد منفجره دور نگه دارند.

درمان‌های سخت و پرهزینه سوختگی

ده مرده‌ای تصریح کرد: سوختگی عارضه‌ای با درمانی بسیار زمان‌بر است، افراد زیادی وجود دارند که سالهاست برای از بین بردن اثر سوختگی و بازگشت به زندگی عادی مرتب به بیمارستان مراجعه می‌کنند، درمان سوختگی بسیار سخت و پرهزینه است.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری افزود: گاهی سوختگی‌ها با خارش‌های شدید و آزار دهنده، اسکار، محدودیت حرکتی و بدفرمی‌ها و بدشکلی‌های پوستی همراه است که می‌تواند به شدت زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد، درمان بیماران سوختگی برای دولت بسیار هزینه‌بر است و علاوه بر مشکلات آزار دهنده‌ای که برای بیمار به همراه دارد، هزینه‌ای را به فرد بیمار و به دولت تحمیل می‌کند.

خبرنگار: محبی/

وی اظهار کرد: مدتی پیش یک کارگاه غیراستاندارد ترقه سازی در یکی از مناطق تهران منفجر شد؛ این حادثه مجموعا ۸ مصدوم برجای گذاشت که ۲ نفر از آن‌ها هنوز در بیمارستان تحت درمان هستند و ۱ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داد.

ده مرده‌ای یادآوری کرد: اگر سری به بیمارستان‌های سوانح سوختگی بزنید، رنج و عذاب بیماران سوانح سوختگی را خواهید دید، اغلب این افراد در نواحی صورت و دست دچار آسیب می‌شوند که نواحی بسیار حساسی است به طوری که در علم پزشکی دست را جوانه‌ای از مغز می‌نامند و روابط پیچیده‌ای بین عضلات و تاندون‌ها وجود دارد، امیدوار هستیم پایان سالی خوش و به دور از حوادث از این قبیل داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار