اشتغال زنان استان اردبیل در حوزه کشاورزی رتبه اول را کسب کرد

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: در بخش کشاورزی زنان استان در اشتغال رتبه اول کشور را دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریبا محمد لو، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل ظهر امروز در دیدار با بانوان فرهیخته استان اظهار کرد: ۲۰۰ تعاونی زنان روستایی با اشتغال‌زایی برای ۱۰۰۰ نفر در استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ۵۴ واحد صنعتی تحت مدیریت زنان در حوزه تولید لوازم خانگی، پوشاک، گیاهان دارویی، مصنوعات چرمی و مواد غذایی در استان فعال هستند .

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به حضور فرهنگی زنان در جامعه تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و هنر۲۴ مورد از صاحبان مؤسسات فرهنگی، ۱۸ مدیر آموزشگاه‌های هنری، ۱۲۰ بانوی نویسنده و ۱۴ مورد از صاحبان امتیاز مطبوعات استان را بانوان تشکیل می‌دهند. 

وی با اشاره به اینکه ۶۰درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها زنان هستند، ادامه داد: هم اکنون 4هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر در دانشگاه آزاد اسلامی، ۶هزار دانشجو در دانشگاه محقق و بیش از ۲هزار دانشجوی دختر در دانشگاه علوم پزشکی استان مشغول به تحصیل هستند.

محمدلو افزود: با توجه به حضور دختران و زنان در دانشگاه‌ها، در حال حاضر بانوان ۳۷درصد شاغلان ادارات استان را تشکیل می‌دهند که اگر توانمندی بانوان به منصه ظهور برسد، این قشر می‌توانند به جایگاه واقعی شغلی خود دست یابند.

وی یادآور شد: از جمله برنامه‌های شاخص دفتر امور بانوان، تهیه بانک اطلاعاتی بانوان در زمینه زنان بسیجی شاغل، زنان نخبه استان، فعالان حوزه زنان، بانوان کارآفرین و تهیه بانک اطلاعاتی ۴۶ سمن‌ فعال در حوزه بانوان است.

انتهای پیام/ع

فعالیت 200 تعاونی زنان روستایی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.