بازگشت ایزدی‌ها پس از ۵ سال به آغوش خانواده‌هایشان

سه زن و ۱۸ کودک ایزدی پنج سال پس از آنکه توسط تروریست‌های داعش ربوده شده بودند، توانستند به شهر و آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

بازگشت ایزدی‌ها پس از ۵ سال به آغوش خانوادهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای‌ نیوز، زنان و کودکان ایزدی که پنج سال پیش، زمان حمله داعش به شمال عراق، توسط عناصر تروریستی این گروه ربوده شده بودند، روز جمعه به وطن خود بازگشتند.

این گروه ایزدی‌ها که شامل سه زن و ۱۸ فرزند آنهاست پنج‌شنبه گذشته از مرز عراق با سوریه گذشته و جمعه بعد از ظهر به شهرستان سنجر در شمال عراق رسیدند. تصاویر ثبت شده از ورود این گروه نشان می‌دهد مردم اظهار خوشحالی می‌کنند و کودکان با انگشتانشان علامت پیروزی را نشان می‌داند. یکی از این کودکان که ۱۴ سال داشت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: «خدای متعال را شکر که به سنجر آمدیم به آغوش اقوام خود بازگشتیم؛ کسانی که ما را حمایت می‌کنند».

پنج سال پیش تروریست‌های داعش ایزدی‌ها را مورد حملات خود قرار دادند و تعداد زیادی از آن‌ها را کشته و زنان و بچه‌ها را به اسارت بردند. سازمان ملل این اقدام داعش در مورد ایزدی را «نسل کشی» خواند.

پس از حمله داعش به منطقه سنجر در شمال عراق در سال ۲۰۱۴، حدود سه هزار ایزدی ناپدید شدند که هنوز هیچ خبری از آن‌ها در دست نیست. این آمار علاوه بر هزاران نفر دیگر است که کشته و یا اسیر شده‌اند. تعداد قابل توجهی نیز مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند. توقف جنگ در باغوز، آخرین سنگر تروریست‌های داعش در سوریه، این امید را که شاید ایزدی‌های اسیر در آنجا شانس فرار پیدا کنند افزایش داده است. اما مقامات می‌گویند تنها چند تن از صد‌ها مرد، زن و کودکی که در چند هفته گذشته از باغوز گریخته‌اند ایزدی بودند. در این مدت، ۲۱ زن و کودک ایزدی با مقامات منطقه کردستان دیدار کردند. این مقامات به پیدا شدن ایزدی‌ها و بازگرداندن آن‌ها به خانه‌هایشان کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار