اردن: از راه حل سیاسی که وحدت و امنیت سوریه را تأمین کند، حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه اردن در مصاحبه‌ای تاکید کرد این کشور از راه حل سیاسی که وحدت و امنیت سوریه را تأمین کند، حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن، در گفتگو با این شبکه تلویزیونی تاکید کرد امان از راه حل سیاسی که وحدت و امنیت سوریه را تأمین کند و زمینه را برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان فراهم آورد حمایت می‌کند.

او افزود: باید تلاش‌های خود را برای رسیدن به این راه حل سیاسی بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ افزایش دهیم. اردن کشور همسایه سوریه است و مرز‌های ما با این کشور برادر و دوست حدود ۷۸ کیلومتر است بنابراین پیامد‌های بحران سوریه بر اردن نیز تأثیرگذار است. آوارگان سوری که در اردن به سر می‌برند حدود یک میلیون و سیصد هزار نفرند از این رو امان اهتمام ویژه‌ای برای رسیدن به حل بحران سوریه دارد. راه حل بادوام نیز راه حلی است که وحدت و تمامیت ارضی سوریه و امنیت و ثبات آن را حفظ کند و زمینه را برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان فراهم آورد.

وزیر خارجه اردن همچنین تأکید کرد دولت اردن مذاکراتی با آمریکا و سوریه انجام داده است تا راهکاری برای بازگشت آوارگان سوری در اردوگاه الرکبان سوریه که در مرز‌های اردن واقع است بیابد چرا که شهر‌ها و روستا‌های این آوارگان سوری از گروه (تروریستی) داعش آزاد شده است.

الصفدی افزود: اردوگاه الرکبان، اردوگاهی است که برای آوارگان سوری در خاک سوریه ایجاد شده است بنابراین پرونده این اردوگاه به سوریه و سازمان ملل ارتباط پیدا می‌کند و مسئله‌ای نیست که به اردن ارتباط داشته باشد، اما سابقا به دلیل شرایط سخت میدانی، ارسال کمک‌های بشردوستانه و رساندن آن به دست آوارگان سوری سخت بود و اردن نقش بشردوستانه خود را ایفا کرد و اجازه داد این کمک‌ها از طریق مرزهایش به دست آوارگان سوری برسد. امان در حال مذاکره با مسکو و واشنگتن است تا اقداماتی فراهم شود که اجازه بدهد آوارگان سوری مستقر در اردوگاه الرکبان به شهر‌ها و روستا‌های آزاد شده خود بازگردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار