شوشتر رتبه بالایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد

مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‎های آبی ـ. تاریخی شوشتر گفت: شهرستان شوشتر رتبه بالایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسین ارسطوزاده، مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‎های آبی-تاریخی شوشتر در نشستی که با حضور راهنمایان گردشگری برگزار شد، درخصوص میزبانی هرچه بهتر و ارائه خدمات به گردشگران در طول سال و به‎ویژه در ایام نوروز گفتگو و تبادل نظر شد، گفت: شهرستان شوشتر طی سال‎های گذشته و با ورود بخش خصوصی، پیشرفت‎های قابل ملاحظه‎ای در ارائه خدمات گردشگری داشته‎ است.

وی با بیان اینکه شوشتر با دارا بودن یک اثر ثبت جهانی و بیش از ۱۰۰ اثر ثبت ملی، رتبه بالایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد بیان داشت: این آثار، سرمایه‎های گران‎بهای شوشتر در طول تاریخ تاکنون به شمار می‌روند.

ارسطوزاده تصریح کرد: در وهله اول ما و تمام مسئولان در شوشتر به همراه تمامی شهروندان باید به نوبه خود در حفظ و نگهداری آثار تاریخی کوشا باشیم تا بتوانیم میراث فرهنگی را در مسیری قرار دهیم که هرچه بیشتر ظرفیت پذیرش گردشگر را داشته باشد.

مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‎های آبی ـ. تاریخی شوشتر اذعان داشت: می‎توان از این بین به احیاء و بهره‎برداری از خانه مستوفی، خانه مقدم، هتل سرابی و هتل طبیب اشاره کرد که اتفاقات فوق‎العاده‎ای هستند و این نشان می‎دهد در هر مسیری که با مشارکت بخش خصوصی اقدامی را انجام داده‎ایم قطعاً موفقیت‎هایی کسب کرده شده است.

این مقام مسئول خواستار اهمیت دادن به میراث فرهنگی و ترویج فرهنگ حفاظت عام از میراث فرهنگی شوشتر شد و خطاب به راهنمایان گردشگری گفت: شما سفیران گردشگری شوشتر هستید و رمز موفقیت و ارتقاء یکایک شما، ارتباط با راهنمایان سراسر کشور است.

محمدحسین ارسطوزاده در پایان سال ۹۸ را سال توسعه فضا‌های ویژه گردشگری شوشتر اعلام و از همه دستگاه‎ها و نهاد‌هایی که در این ایام فضای مناسب آرام و امنی را برای گردشگران فراهم می‎کنند تقدیر کرد.

انتهای پیام/گ

شوشتر جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.