اهواز؛

فعالیت 20 تشکل مردم نهاد در حوزه‌ میراث فرهنگی خوزستان

مسئول تشکل‌های مردم نهاد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از فعالیت 20 تشکل مردم نهاد در زمینه‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان خبر داد.

فعالیت 20 تشکل مردم نهاد در حوزه‌ میراث فرهنگی خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سودابه افشار، مسئول تشکل‌های مردم نهاد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در این خصوص بیان داشت: حوزه‌ فعالیت تعدادی از تشکل‌ها ملی، استانی و برخی فقط شهرستانی است که از تعداد کل تشکل‌های موجود، 2 تشکل در سطح ملی، 8 تشکل در سطح استانی و 10 تشکل در سطح شهرستانی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: باتوجه به اینکه 28 شهرستان داریم و اکنون برخی از شهرستان‌ها فاقد انجمن هستند، ظرفیت بسیاری برای تشکیل تشکل‌های مردم نهاد وجود دارد چرا که در حال حاضر برخی از تشکل‌های موجود، شهرهای مجاور خود را هم پوشش می‌دهند.

افشار با اشاره به نقش مؤثر تشکل‌های مردم نهاد در جامعه، تصریح کرد: این تشکل‌ها باتوجه به حوزه فعالیتشان می‌توانند در پیشبرد اهداف سازمانی در استان نقش بسزایی داشته باشند به این‌گونه که با رشد جوامع محلی در راستای احیای آداب و رسوم و فرهنگ منطقه که در حال فراموشی است، گام بردارند و به برقراری پیوند و انسجام ملی و منطقه‌ای کمک کنند.

مسئول تشکل‌های مردم نهاد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اذعان داشت: انجمن‌های مردم نهاد همچنین در حفظ و نگهداری آثار و بناهای تاریخی، فرهنگ سازی در جوامع محلی و کمک به ثبت آثار ملموس و ناملموس و احیای هنرها و صنایع دستی استان نقش مؤثری دارند.

وی تصریح کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد نقش بسزایی در معرفی جاذبه های گردشگری استان و توسعه‌ فرهنگ گردشگری روستایی دارند.

سودابه افشار از علاقه‌مندان به حوزه‌‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دعوت کرد تا در قالب تشکل‌های مردم‌نهاد در راستای پیشبرد اهداف سازمانی اقدام نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین نوذری
۰۱:۰۳ ۰۸ تير ۱۳۹۷
بسیار عالی بود.