اجرای طرح سلامت نوروزی بهداشت محیط خراسان رضوی از ۲۰ اسفند

مدیر سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:طرح سلامت نوروزی بهداشت محیط از ۲۰ اسفند در خراسان رضوی آغاز می‌شود.

اجرای طرح سلامت نوروزی محیط خراسان رضوی از ۲۰ اسفند  به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علی اصغر حسنی مدیر سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد دوشنبه صبح در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه کشیک نوروزی تیم‌های نظارتی از ۲۰ اسفند آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت و از ابتدای اسفند نیز بازید از شرایط فیزیکی اماکن عمومی، اقامتی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی آغاز شده است و در صورت رؤیت موارد غیر بهداشتی نسبت به ارائه تذکر برای رفع آن اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح که بسیج سلامت نوروزی بهداشت محیط نام دارد و به منظور نظارت بر عملکرد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و اقامتی اجرا می‌شود ۳۸۰ نفراز بازرسان بهداشت محیط در قالب ۱۹۰ تیم نظارتی در روز‌های پایانی سال و ایام نوروز در مناطق زیر پوشش دانشگاه فعالیت خواهند کرد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هماهنگی‌های لازم برای برخورد با متخلفان با دستگاه قضائی انجام شده است و با نیروی انتظامی، اتاق اصناف و اداره صنعت و معدن نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است و رسیدگی به تخلفات به صورت کاملاً سریع در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

حسنی افزود: توصیه می‌شود مردم مواد غذایی خود را از امکان معتبر خرید کنند و به تاریخ تولید و انقضا توجه کنند و در مواجهه با هرگونه تخلف، شکایت خود را با سامانه گویای ۲۴ ساعته ۱۹۰ مطرح کنند.

وی تصریح کرد: در بحث آب شرب سالم نیز نظارت بر آب اشامیدنی به صورت روزانه انجام می‌شود و آب از لحاظ میکروبی، میزان کلر و مواد شیمیایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

هماهنگی‌های لازم برای برخورد با متخلفان با دستگاه قضائی انجام شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار