سفیر ژاپن در درمیان؛

افتتاح کارگاه‌های آموزشی ژاپنی در درمیان

۳ کارگاه آموزشی با کمک‌های بشر دوستانه کشور ژاپن در شهرستان درمیان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ کارگاه‌های آموزشی لوازم خانگی، خیاطی و رایانه امروز با حضور میتسو گو سایتو ، سفیر ژاپن در ایران در شهرستان درمیان افتتاح شد.


این کارگاه‌ها با اعتبار ۶۸ هزار یورو از محل کمک‌های بشر دوستانه کشور ژاپن راه اندازی شده است.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به اینکه تاکنون کشور ژاپن ۱۴۰ پروژه در راستای کمک‌های بلاعوض به مردم مناطق محروم ایران در ۱۰ سال گذشته اجرا کرده است، افزود: تجهیز مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای در راستای حمایت مردم ژاپن از مردم ایران، دلیل محکمی بر اثبات روابط دوستانه بین دو کشور است.


میتسوگو سایتو با بیان اینکه در حال حاضر همکاری‌های بین دو کشور در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پزشکی صورت گرفته است گفت: امیدوارم این تجهیزات اهدائی در مناطق محروم و روستائی کشور ایران به درستی استفاده شود.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور هم در این مراسم با اشاره به اینکه استفاده از منابع پروژه JJP برای تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای از سال ۲۰۱۸ در مناطق محروم شروع شده است، گفت: اجرای قرارداد مذکور نقش مهمی در رفع محرومیت از مناطق محروم کشور خواهد داشت.


پاک سرشت با بیان اینکه در وضعیت فعلی کشور مؤثرترین راهبرد برای کاهش فقر و محرومیت از مناطق محروم آموزش‌های مهارتی است، افزود: ایجاد اشتغال و کاهش فقر از اولویت‌های این سازمان است.


وی با عنوان این مطلب که تاکنون در ۲ استان خراسان جنوبی و هرمزگان از این منابع استفاده شده است گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با سفارت ژاپن منعقد شده کارگاه‌های آموزشی زنان در سیستان و بلوچستان نیز تجهیز خواهد شد.


سفیر ژاپن در این سفر از نمایشگاه صنایع دستی شهرستان درمیان هم دیدن کرد.

افتتاح کارگاه‌های آموزشی ژاپنی در درمیان

 

افتتاح کارگاه‌های آموزشی ژاپنی در درمیان

 

افتتاح کارگاه‌های آموزشی ژاپنی در درمیان

 

افتتاح کارگاه‌های آموزشی ژاپنی در درمیان


انتهای پیام/ب


سفر سفیر ژاپن به خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.