گازرسانی در خراسان جنوبی شتاب می گیرد

استاندار خراسان جنوبی گفت: با دستوری که از وزیر نفت دریافت کرده ایم، انجام پروژه گازرسانی در مناطق مختلف استان تسریع می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در نخستین روز سفر به شهرستان مرزی درمیان در جمع مردم شهر قهستان اگفت: در حال حاضر 40 درصد از روستاهای استان فاقد گاز هستند که با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان دولت دوازدهم به پوشش 100 درصدی دست خواهیم یافت.

وی افزود: امسال همه شهرهای خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار شدند و دولت اعتبار ویژه ای برای اتمام پروژه های گازرسانی در استان اختصاص داده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز جنس مطالبات مردم در روستاها و شهرها نسبت به گذشته فرق کرده و یکی از مطالبه های مردم در مناطق روستایی اینترنت پرسرعت است.

وی با اشاره به اینکه  این نشان می دهد نظام جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه به مناطق کمتر برخوردار و محروم داشته است  عنوان کرد: در پوشش مخابراتی، اینترنت، تلفن همراه و ثابت در روستاهای استان اتفاقات خوبی را تا دو سال آینده شاهد خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در زمینه افزایش ضریب نفوذ در حوزه فرستنده های صدا و سیما نیز برای مناطق کمتر برخوردار استان برنامه های خوبی در دستور کار است چون اکنون ضریب نفوذ دیجیتال در مناطق مرزی ما پایین است و کمک به مجموعه صدا و سیما از اولویت های اصلی است تا بتوانیم در یک زمان بندی مشخص وضعیت را سازماندهی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از فلسفه های حضور تیم مدیریتی استان در مناطق مختلف به ویژه مناطق کمتر برخوردار شناسایی مشکلات و مطالبات مردم و تلاش برای رفع آنها است.

معتمدیان وی به برگزاری جشن 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در 40 سال گذشته اقدامات بسیار ارزشمندی در مناطق مختلف به ویژه کمتر برخوردار و محروم توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام شده است.

استاندار  اضافه کرد: سال های قبل از انقلاب به دلیل نگاه ظالمانه ای که رژیم منحوس پهلوی به این مناطق داشته، عقب افتادگی های زیادی در مناطق مرزی و کم برخوردار وجود داشت.

وی با بیان اینکه اکنون وضعیت بهداشت و درمان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست گفت: طی این سال ها در حوزه بهداشت و درمان و رسیدگی به مناطق کم برخوردار اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

معتمدیان اظهار داشت: این استان سالهاست با کمبود آب و خشکسالی مواجه است اما در ماه های اخیر شاهد بارندگی های خوبی در استان هستیم که امید است بخشی از این کمبودها رفع شود.

انتهای پیام /ط ا

سفر استاندار به شهرستان درمیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار