به میزبانی نیروی دریایی سپاه؛

یازدهمین جشنواره جوان سرباز سپاه برگزار شد

یازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) جوان سرباز سپاه با هدف تجلیل و تقدیر از مقام و جایگاه سربازان برگزار شد.

یازدهمین جشنواره جوان سرباز سپاه برگزار شدبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شعار جوان سرباز، مهارت آموزی و ۴۰ سال ایستادگی با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولین ستاد کل و رده‌های سپاه، خانواده معظم شهدای سرباز و برگزیدگان فعالیت‌های سربازان در سال ۹۷ و نیروی‌های وظیفه نظامی و انتظامی شهر بندرعباس با اهدف تجلیل و تقدیر از مقام و جایگاه سربازان به میزبانی نیروی دریایی سپاه برگزار گردید.

در این مراسم سردار زارع معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم محضر کلیه حاضرین و درود به رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم و امنیت کشور سربازان را بازوی پرتوان امنیت دانسته و حضور آن‌ها را در عرصه دفاع از کشور و انقلاب مهم برشمرد.

سردار زارع با اشاره به یازدهمین جشنواره جوان سرباز به میزبانی نیروی دریایی سپاه گفت: با توجه به عنوان این جشنواره و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که می‌فرمایند" سربازان در سرباز خانه‌ها ساخته می‌شوند" نیروی دریایی سپاه تا کنون کلاس‌های مهارت آموزی متنوعی در رشته‌های مختلف با هماهنگی سازمان فنی حرفه‌ای ویژه سربازان برگزار کرده که اکثریت آن‌ها هم پس از برگزاری آزمون فنی حرفه‌ای موفق به دریافت گواهی نامه شده اند.

وی افزود: این کار بسیار ارزشمند است که در سطح نیروی مسلح با هدف آموزش تخصص و کسب تجربه سربازان برای دوران بعد از خدمت انجام می‌گیرد و امروز بسیاری از این جوانان پس از پایان دوران خدمت در جای جای کشور در حرفه‌ای که آموخته اند مشغول کارند که خود در راستای ایجاد شغل و رفاه آنان بسیار با اهمیت است.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه سپس به شیوه نامه اجرایی بر گرفته از بیانات رهبری و فرماندهی نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و اجرای برنامه‌هایی همچون دیدار چهره به چهره، تعیین مشاورین مختلف در رابطه با سربازان و مشکلات آنان، تشکیل کارگا‌های اندیشه ورزی سرباز، را در راستای ارتقاء جایگاه و منزلت سربازان و کاهش برخی معضلات موثر دانست.

وی گفت: در این سال‌ها با استفاده بهتر و کاربردی‌تر از سربازان تحصیل کرده با توان علمی بالا و ایجاد بستر مناسب توانسته ایم در زمینه حل بسیاری از مشکلات و رونق کار‌های مختلف گام‌های خوبی برداریم که این امر در بازدید‌های میدانی که صورت می‌گیرد بسیار مشهود است.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه با اشاره به بیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در گام دوم نیز اظهار داشت: می‌بایست همانطور که حضرت آقا در این بیانیه نظر دارند با تقویت روحیه انقلابی و جهادی از میان این جوانان بسیجیان تربیت شوند تا در راه اعتلای کشور و کمک و خدمت به مردم، جهادی و انقلابی عمل نمایند.

در ادامه این جشنواره دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پس از عرض خیر مقدم به خانواده معظم شهداء، ایثارگران، مسئولین و سربازان حاضر در مراسم یازدهمین جشنواره حضرت علی (ع) را خدمت همه تبریک گفته و اظهار داشت: شما سربازان و جوانان مایه افتخار و اقتتدار این کشور هستید و گام دوم انقلاب متعلق به شما می‌باشد پس بدانید امید مقام عظم رهبری (مد ظله) اسلام و مملکت به شماست.

وی حکومت اسلامی را غایت ائمه اطهار دانسته و همه گیر شدن آن را هدفی بزرگ برشمرد و افزود: امروز هرکس که بین این دو جبهه حق و باطل، ظلم و خوبی قرار بگیرد به هرسمت که کشش داشته باشد خط و اعتقادش مشخص می‌شود. پس به خوبی راه بر همه روشن است و بدانید تا زمانی دلتان با حق باشد در مسیر راستی و درست خواهید بود و ثمره آن را خواهید دید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس، به نقش و جایگاه سربازان و جوانان در این دوران اشاره کرده و حضور آن را بسیار تاثیر گذار با ارزش دانست.

گفتنی است در این جشنواره برناهه‌های متنوع نمایشی، هنری و سرود‌های تک خوانی و هم خوانی متنوعی که جزء برنامه‌های انتخابی و برتر بود، توسط سربازان رده‌های مختلف سپاه، در بخش‌های مختلف به اجرا در آمد.

لازم به ذکر از در پایان با حضور سردار تنگسیری و دیگر فرماندهان، مسئولین سپاه و نیرو‌های مسلح از خانواده شهداء، سربازن ایثارگر، مسئولین مرتبط و سربازن برتر با اهداء تندیس و لوح تقدیر و جوایز دیگر، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار