یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش قیمت گوشت داخلی ظرف چند روز آینده/واردات دام زنده از رومانی، مرتب در حال انجام است

پوریان گفت: با توجه به توزیع مناسب گوشت پیش بینی می‌شود قیمت از اواخر هفته با روند نزولی در بازار روبرو شود.

کاهش قیمت گوشت داخل ظرف چند روز آینده/واردات دام زنده از رومانی به صورت مرتب در حال انجام استمنصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار گوشت قرمز اظهار کرد: با توجه به روند مناسب واردات دام زنده و گوشت قرمز، بازار به ثبات رسیده است.

وی از رکود حاکم بر بازار گوشت داخل خبر داد و گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار و گرانی‌های اخیر در بخش گوشت داخل، تقاضای چندانی برای خرید وجود ندارد.

پوریان با اشاره به اینکه ظرف چند روز آینده ۵۰ هزار راس دام زنده وارد کشور می‌شود، بیان کرد: ورود و توزیع این میزان از لاشه دام‌های وارداتی تاثیر مثبتی در بازار خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: واردات دام سنگین کمکی به تنظیم بازار نمی‌کند/ قاچاق ۹۶۲ هزار و ۴۷۷ راس دام در ۹ ماهه امسال


رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه میزان دام کشور در حال افزایش است، افزود: با توجه به موضوع تشدید کنترل غیر قانونی دام از مرز‌های کشور، شاهد مازاد دام در برخی استان‌ها هستیم، از این رو هر چه به پایان سال نزدیک می شویم، نیاز کشور به دام وارداتی و گوشت منجمد به سبب عرضه بره‌های تولید پاییز و زمستان کاهش می‌یابد.

وی از واردات روزانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن گوشت گرم به کشور خبر داد و گفت: واردات گوشت منجمد کماکان سابق در حال انجام است و مشکلی در‌ای زمینه وجود ندارد.

پوریان ادامه داد: واردات دام زنده از رومانی به صورت مرتب در حال انجام است که پس از کشتار لاشه و آلایش دام در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول از کاهش قیمت گوشت داخلی طی روز‌های آتی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به توزیع مناسب گوشت در بازار پیش بینی می‌شود که قیمت گوشت داخل از اواخر هفته با روند نزولی در بازار روبرو شود.

وی در ادامه افزود: براساس توافق صورت گرفته پشتیبانی امور دام با اتحادیه گوشت گوسفندی، کل دام وارداتی در اختیار اتحادیه و آلایش دام اتحادیه طباخان قرار می‌گیرد.

پوریان در واکنش با اظهارات اتحادیه طباخان و دل و جگر مبنی بر عدم دریافت آلایش دام کشتار شده رومانی بیان کرد: با توجه به آنکه میزان تقاضا برای دریافت آلایش دام بسیار بالاست و میزان عرضه پاسخگو نیست، از این رو همین امر موجب شده تا چنین اظهاراتی از سوی اتحادیه طباخان مطرح شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در پایان تصریح کرد:  اگر توزیع دام و گوشت به درستی مدیریت شود، با افزایش عرضه نسبت به تقاضا، قیمت گوشت روند کاهشی پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

ورود ۵۰ هزار راس دام زنده  به کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
تا دست چلوکبابیا از بازار گوشت وارداتی قطع نشه وضع همین آش و همین کاسه اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
مسئولین نمی تونن ونمیزارن گوشت و دام تو مملکت تولید بشه مگه قطعی گوشت اومده چندین هزار ساله تو این مملکت داریم زندگی میکنیم ما واجدادمون گوشت کم نیونده حالا میگن نیست ملت کجایید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United Arab Emirates
عباس گودرزی
۲۲:۰۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
سلام لطفا نگذارید مثل 31 تن مرغ همدان فاسد شوند و جایی برای دفن گوشت نداشته باشد آنها را سریعتر بدست مردم برسانید و از خدا بترسید
Iran (Islamic Republic of)
م....خ
۲۱:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
من موندم این گوشتها که صحبتش را میکنن کجا عرضه میشه وبه کی میدن اگر کسی پیداشون کرد یه خبر هم به ما بدن
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۲۱:۴۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
این عرضه ی گوشت نیست که قیمت رو میخواد پایین بیاره
این دلالها هستند که میبینن گوشتها رو دستشون مونده میخوان با قیمت پایین رد کنن بره
ولی اونجوریها هم که شما فکر میکنید نیست هنوز صفهای طولانی از ساعت 5 صبح در خیلی از جاهای شهر دیده میشه
آخرین اخبار