امکان پیشیابی زلزله در مشهد

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد گفت: پیشیابی زلزله با استفاده از داده‌های واقعی اطلاعات زلزله و جنبش زمین محقق شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، امیر عزیزی سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد با حضور در مراسم رونمایی از اولین دستگاه نسل جدید شتاب نگار گفت: در این سیستم‌ها دو حوزه هشدار عمومی و هشدار زود هنگام مطرح است و نصب شتاب نگار‌ها در شهر مشهد می‌تواند آغازی باشد تا به سراغ پروژه‌های هشدار زود هنگام برویم.

وی با بیان اینکه شعار مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد بر هوشمندسازی شهر است، افزود: یکی از گام‌های بزرگ در راستای هوشمندسازی، نصب دستگاه‌های شتاب نگار است. دستگاه‌هایی که با وجود تحریم‌های شکل گرفته، خریداری شد و در مشهد نصب می‌گردد.

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد ادامه داد: چند دهه است امکان ثبت و ضبط اطلاعات زلزله و جنبش زمین در مشهد وجود ندارد و این موضوع یکی از دغدغه‌های کسانی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد بیان کرد: دستگاه‌هایی که هم اکنون در مشهد نصب شده دستگاه‌های آنالیز مربوط به دهه‌های قبل است، اما امروز اولین دستگاه نسل جدید شتاب‌نگار در این کلانشهر نصب شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
 
انتهای پیام//م.ن
 

پیشیابی زلزله براساس داده‌های واقعی جنبش زمین

 

برچسب ها: شهرداری ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.