وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای جدید حاکی از کشف یک گورستان با ۳۰۰ قبر جدید در نزدیکی اردوگاه الرکبان سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای این کشور یک گورستان با ۳۰۰ قبر جدید را در نزدیکی اردوگاه الرکبان سوریه نشان می‌دهد.

تصاویر ماهواره‌ای از کشف گورستانی با ۳۰۰ قبر جدید در نزدیکی اردوگاه الرکبان

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این گورستان با ۳۰۰ قبر جدید در بخش جنوبی درست در خارج از حصار‌های اردوگاه الرکبان کشف شده است.

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، این گورستان و دیگر شواهد مربوط به اقامت آوارگان در این اردوگاه چند روز قبل توسط تصاویر ماهواره‌ای به ثبت رسیده است. تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که بیشتر سازه‌ها در اردوگاه الرکبان موقت بوده و برای زندگی مردم در فصل زمستان مناسب نیست. همچنین گروهی از پناهندگان مجبور به زندگی در پناهگاه‌های رو باز بودند.

تصاویر ماهواره‌ای روسیه نشان می‌دهد وضعیت بهداشت در اردوگاه پناهندگان الرکبان مناسب نیست، زباله‌ها در نزدیکی محل اسکان آوارگان انباشته شده و در عین حال هیچگونه امکاناتی برای ذخیره مواد غذایی وجود ندارد. مواد غذایی و دیگر محصولات در بازار‌های کوچکی که در کنترل معارضان است، مبادله می‌شوند. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد اردوگاه الرکبان با حصار‌هایی احاطه شده است که در خارج آن گروه‌های معارض تحت حمایت آمریکا اجازه ورود کسی را به این اردوگاه نمی‌دهند. 

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد مقامات سوریه برای کمک به آوارگان الرکبان که در شرایط انسانی فاجعه باری زندگی می‌کنند تلاش‌های زیادی می‌کنند. این آوارگان از این پس می‌توانند اردوگاه را ترک کنند و روی کارخانه نساجی در حومه دمشق حساب کنند که آماده است به آن‌ها کار و یک اتاق برای زندگی بدهد. شرکت‌های سوری جذب نیرو از میان آوارگان اردوگاه الرکبان را آغاز کرده‌اند. این اردوگاه در منطقه تحت کنترل ائتلاف غربی واقع شده است. در این اردوگاه وضعیت در آستانه تبدیل شدن به فاجعه انسانی است.

سوریه و روسیه روز شنبه اتوبوس‌هایی را راهی این اردوگاه کردند تا آوارگانی که قصد ترک اردوگاه را دارند از آن خارج کنند. اما آمریکایی‌ها حاضر به باز کردن راه در منطقه التنف نشدند. هم اکنون حدود پنجاه هزار نفر در این اردوگاه ساکن هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
لعنت به این آمریکا که هرجا کشتار است اسم این شیطان بزرگ است - مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار