انسداد 2هزار حلقه چاه غیر مجاز در خراسان رضوی

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: انسداد ۲ هزار حلقه چاه غیر مجاز تا پایان سال محقق می‌شود.

انسداد 2هزار حلقه چاه غیر مجاز در خراسان رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محمد علی نعمت نژاد معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با حضور در حاشیه نشست بحران آب و اکران مستند تالان در دانشگاه حکیم سبزواری گفت: برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی و چاه‌های غیر مجاز مهمترین علت افت آب‌های زیر زمینی در دشت‌های خراسان رضوی است بطوری که از مجموع ۳۷ دشت این استان ۱۵ دشت در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه سطح آب‌های زیرزمینی در برخی دشت‌ها همچون دشت کلات کمتر از ۲ متر است افزود: برای استفاده بهینه و مدیریت مصرف آب کشاورزی، انسداد چاه‌های غیر مجاز و نصب کنتور هوشمند در خراسان رضوی از چند سال گذشته اجرا شده است.

همچنیین ثابتی مدیر امور آب منطقه‌ای سبزواربا حضور در این مراسم گفت: افت سطح آب‌های زیرزمینی در دشت سبزوار حدود ۳۰ سانتیمتر است و با انسداد چاه‌های غیرمجاز میزان نشست سفره‌ها از ۳۸ در سال گذشته به ۳۰ سانتیمتر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال میزان انسداد چاه‌های غیرمجاز در آب منطقه‌ای سبزوار به ۲۰۰ حلقه می‌رسد افزود: ۱۰۰ درصد چاه‌های آب سبزوار مجهز به کنتور هوشمند شده اند.

انتهای پیام//م. ن
 

تا پایان سال ۲ هزار چاه غیر مجاز در خراسان رضوی مسدود می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار