پلمب کارگاه تولید سم غیر مجاز کشاورزی در زرند

دادستان عمومی و انقلاب زرند گفت: یک کارگاه تولید سم غیر مجاز کشاورزی در این شهرستان شناسایی و پلمب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سیدمهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب زرند گفت: در پی اطلاعات رسیده مبنی بر وجود کارگاه غیرمجاز با انجام اقدامات اطلاعاتی، با حضور یعقوب احمدی دادیار شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب و ماموران پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی، این کارگاه که دریک واحد مسکونی بود شناسایی و سه نفر از عوامل آن تحت تعقیب قرار گرفتند.

دادستان عمومی و انقلاب زرند افزود: در بازدید از این کارگاه، مقادیری سنگ و انواع مواد اولیه ساخت مواد شیمیایی غیرمجاز کشاورزی، مقدار ۲ هزار و ۵۳۰ لیتر روغن پارافین، ۳۰۰ لیتر ماده تونسیل، ۲۰۰ لیتر محلول ترکیبی و مقادیری سنگ معدنی و وسایل جانبی کشف و این منزل پلمب شد.

مدیر جهاد کشاورزی زرند نیز گفت: روغن‌های باغبانی (ولک) تقلبی موجب خشک شدن جوانه‌های درختان می‌شود، لذا برای جلوگیری از پخش هرگونه روغن ولک تقلبی و جلوگیری از سوء استفاده فرصت‌طلبان، به باغداران توصیه می‌شود از عاملان مجاز فروش سموم که دارای پروانه معتبر هستند اقدام به خرید روغن ولک کنند.

علی زارعی تاکید کرد: روغن ولک نیز مانند سموم شیمیایی باید ویژگی‌هایی از جمله برچسب تائیدیه از سازمان حفظ نباتات و کد معتبر، درج تاریخ تولید و انقضاء و بسته‌بندی فاقد هر گونه شکستگی باشد.
انتهای پیام/ی

تولید سموم تقلبی در زرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار