رتبه اول خراسان رضوی در زمینه اتباع خارجی در کشور

مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی کشورگفت: خراسان رضوی در زمینه تبعه خارجی افعانستانی در کشور رتبه اول را دارد که در مقایسه با سال گذشته بیمه اتباع خارجی در استان ۲/۶ درصد رشد داشته است.

رتبه اول خراسان رضوی در زمینه اتباع خارجی در کشور

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،احمد رضا خزایی مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی کشور در جلسه هم اندیشی بیمه اتباع خارجی درجمع روسا معونان و کارشناسان فنی اداره کل تامین اجتماعی استان گفت: تعداد بیمه شدگان تبعه خارجی در کشور حدود ۵۰ هزار نفرهستند که از این تعداد با احتساب خانواده هایشان به حدود ۹۰ هزار بیمه شده می‌رسد.

خزاعی با اشاره به بیمه ایرانیان خارج از کشور افزود: طبق امار سه و نیم میلیون ایرانی شاغل در خارج از کشور فعالیت دارند که از این تعداد سی هزار نفر بیمه شده اند.

وی گفت: افراد شاغل دارای مجوز می‌توانند بیمه شده اجباری بیمه صاحبان حرف و مشاغل ازاد شوند و افراد غیر شاغل دارای مجوز اقامت نیاز به پروانه کار نداشته و می‌توانند بیمه اختیاری و یا زنان خانه دار شوند.

مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی با اشاره به نقش اتباع خارجی افعانستانی در دوران دفاع مقدس افزود: در دوران دفاع مقدس نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ شهید افغانستانی در کشور در راه دفاع از این مرز و بوم به شهادت رسیدند که این موضوع نشانگراین است که نباید هیچگونه تفاوتی بین تبعه خارجی و شهروند کشورمان در زمینه بیمه‌ای داشته باشیم.

انتهای خبر//ح. ص.
 

فعالیت سه ونیم میلیون ایرانی در خارج از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.