رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد؛

اعلام آمادگی بنیاد مسکن برای احیای بافت‌های فرسوده شهری

تابش با اشاره به تجربه مشترک با ستاد ملی بازآفرینی در شهرهایی، چون زاهدان و چابهار از اعلام آمادگی این نهاد برای ساخت واحد‌های مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش که شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری که با حضور وزیر راه و شهرسازی در استانداری خراسان رضوی برگزار شد حضور داشت، اظهار کرد: بافت فرسوده و ناکارآمد مشهد بسیار پیچیده است و برای بازآفرینی آن باید با حوصله با این پیچیدگی‌ها برخورد کرد.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن تجربه‌های مشترک و خوبی با ستاد ملی بازآفرینی در شهرهایی، چون زاهدان و چابهار دارد و می‌تواند با همکاری این ستاد در احیای بافت‌های ناکارآمد شهری مشهد هم موثر واقع شود.


بیشتر بخوانید: نیمه اول سال ۹۸ پرونده مسکن زلزله کرمانشاه بسته می‌شود


رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در صورتی که شهرداری‌ها در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری زمین‌هایی را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند این نهاد برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در ساخت و اجرای پروژه‌های بازآفرینی آمادگی کامل دارد.

محدوده مصوب بافت‌های فرسوده و ناکارآمد خراسان رضوی ۱۱۷ محله با چهار هزار و ۸۹۱ هکتار در ۳۱ شهر استان است.

محدوده مصوب بافت‌های فرسوده و ناکارآمد مشهد نیز دو هزار و ۲۹۲ هکتار است و مشهد سومین شهر از نظر بزرگی مساحت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در کشور است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار