معاون استاندار قم عنوان کرد؛

در۶۰ روستای قم خانه ورزش دایر شده است

هاشمی گفت:در۶۰روستای قم خانه ورزش دایر شده،خانه ورزش۳۰روستا آماده تجهیز است وخانه ورزش سایر روستا‌ها درصورت تامین فضاو تجهیزات تاسال آینده احداث می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سید محمدرضا هاشمی معاون استاندار قم روز شنبه درجلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قم،گفت:با وجود ظرفیت‌های فرهنگی و دینی به ویژه حوزه علمیه در قم، ولی همچنان شاهد آسیب‌های اجتماعی هستیم که این استان از این نظر در رتبه‌های نخست قرار دارد.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی که موفق به هزینه کرد اعتبارات آسیب‌های اجتماعی نشده اند، اعتبارات را در اختیار واحد‌هایی که در این زمینه فعال بوده اند، قرار دهند.

وی اضافه کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی سال گذشته ۹ میلیارد ریال و امسال ۶۰ میلیارد ریال در اختیار نهاد‌های ذیربط استان قرار گرفته که آن‌ها باید خروجی قابل دفاعی از خود داشته باشند.

هاشمی با اشاره به این که آموزش ۶ ساعت قبل از ازدواج ضروری است، اضافه کرد: عملکرد نهاد‌های ذیربط در حوزه طلاق ارزشمند می‌باشد و باعث کاهش این آسیب در استان شده است.

معاون استاندار قم همچنین با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای حفظ امنیت و آرامش در شب چهارشنبه پایان سال، گفت: با توجه به این که چهارشنبه آخر سال مصادف با میلاد حضرت علی (ع) می‌باشد، پیش بینی می‌شود زائران زیادی وارد استان شوند.

هاشمی افزود: دستگاه‌های فرهنگی از جمله اداره کل ورزش و جوانان برنامه‌های بانشاطی در سالن‌های ورزشی تدارک ببینند تا شاهد آسیب‌ها و مصدومیت‌های احتمالی جوانان و نوجوانان در این شب نباشیم.

وی با تاکید بر این که ستاد ساماندهی امور جوانان باید در بخش‌ها نیز برگزار شود،گفت:رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب ۴۱ مرتبه به جوانان اشاره کرده اند که نکات کلیدی این بیانیه باید احصا شود و به عنوان دستور کار جلسه بعدی ستاد قرار گیرد.

وی بیان کرد: با نگاه ویژه دولت، در ۶۰ روستای قم خانه ورزش دایر شده، خانه ورزش ۳۰ روستای دیگر آماده تجهیز است و خانه ورزش سایر روستا‌ها در صورت تامین فضا و تجهیزات تا سه ماه نخست سال آینده احداث می‌شود.

فرماندار قم نیز گفت: برای هماهنگی در اجرای برنامه‌های هفته جوان، کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مسئول تشکیل شود تا ضمن هم افزایی، از موازی کاری جلوگیری شود.

رضا سیار افزود: این برنامه‌ها از نظر ابعاد مختلف و محتوا کنترل شود، افراط نشود و احیانا مقابله‌ای با برگزاری این برنامه‌ها صورت نگیرد.

 مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری قم نیز گفت: مدت زمان برگزاری کارگاه آموزش بدو ازدواج در ۱۰ استانی که آمار طلاق بالایی دارند، از یک ساعت و نیم به ۶ ساعت افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: پایگاه‌های بسیج و مساجد نیز نسبت به برگزاری جشن‌ها در محله‌های کم برخوردار ترغیب شوند.

عطاءالدین قاسمی افزود: در این کارگاه ها، دستگاه‌هایی از جمله بهزیستی، دادگستری و سازمان تبلیغات اسلامی حضور دارند و اداره کل ورزش و جوانان در این کارگاه دیده نشده است که این مساله باید حل شود،تشکل مرکزی برای آموزش متمرکز زوج‌ها از جمله راهکار کاهش طلاق است.

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور اعضا در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد و اعضای ستاد گزارشی از اقدام‌های انجام شده برای کاهش طلاق و همچنین جایگاه قم در آسیب‌های اجتماعی ارائه دادند.

انتهای پیام /ح

اقدام دستگاه‌های فرهنگی قم در کاهش طلاق تحول آفرین باشد

برچسب ها: استانداری قم ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.