محقق شدن وعده معاون رئیس جمهوری برای دانشگاه بیرجند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند گفت:فاز نخست اعتبار تجهیز و تکمیل مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان محقق شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نجفی  معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند گفت: «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ۱۷ دی ماه سال جاری به خراسان جنوبی سفر کرد و قول کمک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را برای تجهیز و تکمیل مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند داد که فاز نخست این اعتبار به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان محقق شد.

وی افزود: فاز دوم و سوم این تفاهم نامه نیز تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۸ محقق می‌شود.

نجفی گفت: اساسنامه مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند خرداد امسال تدوین شد و انبار‌های معاونت دانشجویی که بلااستفاده بود برای استقرار این مرکز در نظر گرفته شده و ۳۵۰ متر مربع زیربنا دارد که در آینده این زیربنا افزایش پیدا می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند افزود: دانشگاه بیرجند تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه سرمایه گذاری کرده و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز قول مساعدت در توسعه این مرکز را داده است.

وی گفت: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به مراکز نوآوری و شتابدهی توجه ویژه دارد و این مراکز از ایده آغاز و به تدریج به یک نقشه تجاری تبدیل می‌شود.

نجفی افزود: محصول مرکز نوآوری و شتابدهی به سرمایه گذاران ارائه می‌شود و معمولا در رویداد‌هایی چون استارت آپ ها و ایده‌ها مراحل مختلف را سپری کرده و ایده صاحب نظران را به نقشه اجرایی تبدیل می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند گفت: مرکز نوآوری ایده‌ها را به محصول تجاری تبدیل می‌کند و شرکت‌ها از داخل این حرکت شکل می‌گیرند که دوره رشد خود را در این مراکز سپری می‌کنند و پس از چند ماه به یک واحد فناور تبدیل می‌شوند.

وی افزود: مراکز شتابدهی نقش تسهیل گری دارند که بازار مورد نیاز یک شرکت فناور را پیدا کرده و مشتری یابی می‌کنند و این مراکز بیشتر با بخش خصوصی سر و کار دارند.

مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند یکی از بخش‌های مهم زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند است.

دانشگاه بیرجند با بیش از ۴۰ سال قدمت به عنوان قطب علمی و آموزشی شرق کشور حدود ۱۲ هزار دانشجو دارد.  

منبع:ایرنا
انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار