طفره رفتن سخنگوی کاخ‌ سفید از اظهارنظر درباره سخنان اخیر ترامپ علیه دموکرات‌ها

سارا سندرز از اظهارنظر درباره سخنان اخیر دونالد ترامپ در خصوص تنفر دموکرات‌ها از یهودی‌ها و جانبداری رئیس‌جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی طفره رفت.

طفره رفتن سخن‌گوی کاخ‌سفید از اظهار نظر درباره طرفداری اخیر ترامپ از صیونیست‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، سارا سندرز، سخنگوی کاخ‌ سفید، از اظهارنظر درباره سخنان اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در خصوص تنفر دموکرات‌ها از یهودی‌ها طفره رفت.

روز گذشته (دوشنبه)، سارا سندرز وقتی با این سوال مواجه شد که آیا ترامپ باور دارد دموکرات‌ها نسبت به یهودی‌ها نفرت دارند، از پاسخ طفره رفت و این گونه گفت: «سوال این است، روراست بگویم، فکر می‌کنم باید از دموکرات‌ها بپرسید».

سخنگوی کاخ سفید در ادامه دموکرات‌ها را متهم کرد که ایلهان عمر، نماینده زن مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت مینه سوتا را به دلیل اظهاراتش درباره گروه‌های طرفدار رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار ندادند.

هفته گذشته ایلهان عمر درباره نقش لابی صهیونیستی «آیپک»-کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل-و پول‌هایی که این بنیاد صهیونیستی برای جلب حمایت سیاستمداران آمریکایی از اسرائیل هزینه می‌کند، سخن گفت که به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و ضد صهیونیستی قلمداد شد. اظهارات این نماینده مسلمان به مذاق سیاستمداران حامی صهیونیست‌ها خوش نیامده و آن‌ها عمر را هدف حملات لفظی قرار داده و با متهم کردن وی به یهودی ستیزی خواستار کناره گیری و حتی مجازاتش شده اند.

سپس دموکرات‌ها قطعنامه‌ای در محکومیت یهودی ستیزی تصویب کردند، اقدامی که سارا سندرز و دیگر جمهوریخواهان آن را «اقدامی ضعیف» خواندند؛ زیرا در آن نامی از ایلهان عمر برده نشد.

دو روز پیش، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد رئیس‌جمهور آمریکا در جمع گروهی از حامیان کمیته ملی جمهوری‌خواهان در مار-ئه-لاگو در پام بیچ فلوریدا پشت در‌های بسته سخنانی راجع به یهودی‌ها و رژیم صهیونیستی ایراد کرد. آکسیوس گزارش داد گارد امنیتی از حاضران در آنجا خواست تا به منظور جلوگیری از درز احتمالی سخنرانی ترامپ، تلفن‌های همراه خود را در کیسه‌های مغناطیسی قرار دهند.

دونالد ترامپ در این جمع اظهار داشت تناقضات نشان می‌دهد دموکرات‌ها «حزب ضد یهودی» شده‌اند. بنابر گفته این سه منبع خبری آگاه، ترامپ در جمع حامیان کمیته ملی جمهوری‌خواهان موضوعات بسیاری را مطرح کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی میزان کمک دولتش به رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داد و تصمیم خود را برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی یادآور شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار