چهار هزار قالیباف کرمانی تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیر‌کل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۲ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند گفت: ۴ هزار قالیباف تحت پوشش کمیته امداد کرمان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی؛ مدیر‌کل کمیته امداد استان کرمان درسفر به شهر بم گفت: چهل سال از عمر انقلاب و کمیته امداد می‌گذرد و این نهاد مردمی دومین دستگاهی بود که بعد از انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد.

صادقی افزود: در شهر بم بالغ بر ۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده که حدود ۱۳ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی بیان داشت: کارفرمایان در صورتی که نیروی مورد نیازشان را از مددجویان کمیته امداد به‌کارگیری کنند، به مدت ۲ سال بیمه کارفرما و به‌ ازای هر شخص مبلغ بیست میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند.

مدیر‌کل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان بیش از ۱۰۲ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند افزود: در کمیته امداد مددجوی با سابقه بیش از ۱۰ سال نداریم، زیرا نگاه کمیته امداد بر این است که خانواده‌هایی که دچار آسیب می‌شوند، زمان محدودی تحت پوشش باشند و بعد از توانمندسازی از کمیته امداد خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌هاست و مدل این توانمندسازی متفاوت است که با نظارت کامل منجر به اشتغال پایدار می‌شود گفت: از جمله شغل‌های ایجاد شده در کمیته امداد صنعت فرش‌بافی است که این صنعت در استان کرمان اصالت و شهرت جهانی دارد و تا‌کنون بیش از ۴ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد به شغل قالیبافی مشغول هستند.

مدیر‌کل کمیته امداد استان کرمان با تاکید بر اینکه نگاه کمیته امداد توانمندسازی است و کمیته امداد با توجه به کمک‌های مردمی و اعتبارات دولتی در حال فعالیت است تصریح کرد: امسال بودجه اشتغال کمیته امداد در مجلس به دو برابر افزایش یافته که با تلاش مسئولان در سال ۹۸ چندبرابر می‌شود.
انتهای پیام/ی

اشتغال پایدار در کمیته امداد کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار