جشن نیکوکاری فرهنگ ناب اسلامی را ترویج می‌کند

جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور با حضور جمعی از مسئولان استان به صورت نمادین در مدرسه شهدای فرهنگیان امروز برگزار شد.

جشن نیکوکاری فرهنگ ناب اسلامی را ترویج می‌کند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام امان الله علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان ر‌هبری، در آغاز بکار جشن نیکوکاری در استان در سخنانی این برنامه‌ها را جدای از ترویج فرهنگ ناب انسانی و اسلامی باعث آثار و برکات نقد و عینی و برجسته شدن فرهنگ نیکوکاری و خیر رسانی دانست.

وی افزود: اینکه انسان زندگی را فقط برای خود نخواهد بلکه خود را مجرا و مسیر و گذرگاه خیر برای بندگان نیازمند خدا بداند متفاوت است از افقِ انسانیِ کسی که خود را می‌بینید و می‌خواهد.

حجت الاسلام علیمرادی با استفاده از دعای مکارم الاخلاق که امام سجادعلیه السلام از خداوند درخواست جاری کردن خیر برای بشریت از طریق ایشان دارد را مورد اشاره قرار داد و آن را اوج نقش آفرینی یک انسان در دستگاه آفرینش خواند و گفت: منشا و مصدر خیر خداوند است و در این میان انسان‌هایی مسیر و مجرا و گذرگاه می‌شوند و واسطه خیر و رفع غبار غم و ناراحتی و گره گشایی از زندگی نیازمندان می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به حضور دانش آموزان مدرسه شهدای فرهنگیان در این مراسم، گفت: کلید همه موفقیت‌های علمی امید و نشاط و شادابی است و مهمترین خیری که می‌توانید به بشریت برسانید این است قوت و قدرت علمی پیدا کنید و خوب درس بخوانید و علم و دانایی پیدا کنید تا به توانایی برسید؛ توانایی، عزت می‌آورد و عزت، ذلت را می‌برد؛ ذلت که برود، ملت ظلم و سلطه نمی‌پذیرد لذا خداوند آن ملت را اجر می‌گذارد و الگوی جهان می‌کند و این همان است که بیانیه گام دوم که رهبری فرمودند: اشاره شده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، ایران اسلامی را خاستگاه تمدن اسلامی دانست که باید به جامعه پیشرفته مادی و معنوی و عزیز و سربلند تبدیل شود تا تابلوی روشنی برای همه جهانیان باشد که جهان را به خیر و خوبی دعوت می‌کند.

همچنین یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان کرمان در این مراسم گفت:دیدگاه ما توانمند کردن خانواده هاست و در این زمینه کار‌های خوبی انجام شده است.

وی افزود:ما بدنبال اینکه خانواده‌ها توانمند شوند و با عزت مندی روی پای خود بایستند هستیم.

صادقی بیان داشت:بالغ بر ۲۰۰ نفر از بچه‌های مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) که چندین سال یتیم بوده اند و در خوابگاه‌ها درس می‌خواندند و الان خوشبختانهددر استان کرمان همگی دارای مسئو لیت هستند.


انتهای پیام/س

برگزاری جشن نیکوکاری در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار