افزایش روستا‌های هدف گردشگری در فارس

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: شمار روستا‌های هدف گردشگری در استان به ۱۹ روستا رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عطاالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس بیان کرد: امسال ۱۱ روستای استان فارس شامل کریشکی لارستان، سرنجلک ممسنی، دهمورد و خواجه جمالی نی ریز، دشت ارژن شیراز، کمهر و مارگون و حسین آباد سراب سپیدان، سید حسین کازرون، مظفری کوار و گاره جهرم به عنوان روستا‌های هدف گردشگری مصوب شده است.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته نیز روستا‌های لایزنگان و نوایگان داراب، بریجان جهرم، قلات شیراز، چنارآباده، قصریعقوب خرم بید، کندازی و دشتک مرودشت به عنوان روستا‌های هدف گردشگری مصوب شده بود.

زمانی با بیان اینکه تسهیلات ویژه برای توسعه بوم گردی در روستا‌های هدف گردشگری اعطا می‌شود با بر شمردن قابلیت‌های توسعه گردشگی روستایی در این مناطق افزود: رعایت معماری ویژه و حفظ بافت سنتی و توجه به مقاوم سازی و کاهش آسیب‌ها در حوادث، اولویت بنیاد مسکن در مناطق هدف گردشگری است.

مصطفی هاشمی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس نیز ادامه داد: بنیاد مسکن برای توسعه گردشگری روستایی، تفاهم نامه پنج جانبه با وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دفتر امور روستایی ریاست جمهوری منعقد کرده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری در روستا‌های هدف گردشگری یکی از اولویت‌های این بنیاد است، اضافه کرد: توسعه گردشگری در روستا‌ها عاملی برای کاهش مهاجرت‌های ناخواسته و ایجاد درآمد جایگزین بخش کشاورزی است که بر اثر تداوم خشکسالی آسیب فراوان دیده است.

هاشمی گفت: با تداوم خشکسالی و آسیب‌هایی که ناشی از این پدیده به درآمد و تامین معیشت مردم وارد شده است باید راهکار‌های دیگری برای تامین معیشت در نظر گرفته شود که از جمله این راهکار‌ها توسعه گردشگری در روستا‌ها است و می‌تواند به کاهش مهاجرت‌های روستایی نیز کمک کند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس اظهار کرد: گردشگری مربوط به روستا و محیط روستایی و طبیعی نقش مهمی در توسعه پایدار روستایی دارد، که توسعه پایدار روستایی شامل وحدت میان ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی به منظور بالا بردن سطح معیشت و رفاه مردم روستایی است.

وی تاکید کرد: روستا‌های شصتگان فسا، قوام آباد و کردشول پاسارگاد، ده زیارت بوانات، عالی شاهی ممسنی و دوسیران و دوان کازرون نیز دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و بافت با ارزش است که به عنوان روستا‌های هدف گردشگری پیشنهاد شده اند.

انتهای پیام/ت

شمار روستا‌های هدف گردشگری در فارس به ۱۹ رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار