مدیرکل حوزه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد:

کاشت ۸ میلیون اصله نهال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کل کشور

مشاور و مدیرکل حوزه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با حضور در شهرک‌های صنعتی سبزوار، پنج اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری غرس کردند.

کاشت ۸ میلیون اصله نهال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کل کشوربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علی بلالی دهکردی" مدیرکل حوزه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مراسمی که به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری در شهرک صنعتی سبزوار گفت:  حفظ منابع طبیعی و توسعه فضای سبز از اهمیت فراوانی برخوردار بوده، زیرا نه تنها صنعتگران بلکه بر تمامی جامعه اثر دارد و باعث تلطیف محیط کار شده و باید با بهره برداری صحیح از این منابع عظیم خدادادی گامی موثر در جهت احیای این نعمت بزرگ برداریم و به بهترین شکل ممکن حراست و محافظت کنیم.

وی افزود: تاکنون هشت میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال و نیز هفت هزار و ۷۶۰ هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور کاشته و ایجاد شده که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته طی سال جاری ۵۲ هکتار به این میزان اضافه شد که مجموع فضا‌های سبز به هفت هزار و ۸۱۲ هکتار رسیده است.

 مدیرکل حوزه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اهمیت حفظ و توسعه محیط زیست گفت: در کنار اغلب طرح‌های عمرانی و همچنین در راستای توسعه و افزایش فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، کاشت درخت با انواع گونه‌های مختلف گیاهی و محیطی غرس شده است.

بلالی تأکید کرد: کاشت درخت و توسعه فضای سبز از اهداف مهم ما در راستای حفظ و ارتقاء محیط زیست و همچنین حفظ و گسترش زنجیره فضای سبز کشور بوده چرا که هوای سالم و پاک حق همگان برای داشتن محیطی سرشار از طراوت و ازجمله ضروریات در تمام مناطق است.

وی با اشاره به شرایط کمبود بارندگی در کشور، گفت: با تجهیز فضا‌های سبز شهرک‌ها و نواحی صنعتی به آبیاری تحت فشار و قطره‌ای و نیز استفاده مجدد از پساب تصفیه خانه‌ها و همچنین استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم و مناسب نسبت به توسعه فضای سبز همچنان در دستور کار بوده و هم اکنون ۱۲ هزار و ۶۷۰ کیلومتر، آبیاری درختان و فضا‌های سبز تحت فشار و قطره‌ای انجام می‌شود تا به حفظ منابع آبی کمک شود.

مدیرکل حوزه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطر نشان کرد: باید نگاه تمامی شهرک‌های صنعتی در کشور یک نگاه توسعه متوازن زیست محیطی باشد و اهمیت ویژه‌ای به گسترش فضای سبز دهند تا ضمن حفظ و ارتقاء محیط زیست، نشاط و شادابی را افزایش و بهره وری کار را دو چندان کنند.

بلالی دهکردی گفت: حوزه صنعت هم یکی از عناصر مهم در توسعه و حفظ شریان حیاتی محیط زیست بوده و باید صنعتگران از تمام ظرفیت در این حوزه استفاده و بهره ببرند تا محیط زیستی سالم و پاک داشته باشیم.
 
انتهای پیام//ف.ح

گرامیداشت هفته منابع طبیعی و درختکاری در شهرک صنعتی سبزوار 

برچسب ها: محیط زیست ، درختکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.