دفتر مهاجرت سازمان ملل گزارش داد؛

۴۸ درصد مهاجران غیرقانونی در مسیر ورود به اروپا مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند

دفتر مهاجرت سازمان ملل اعلام کرد نزدیک به نیمی از مهاجران غیرقانونی در مسیر ورود به اروپا مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

۴۸ درصد از مهاجران غیرقانونی اروپا مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر مهاجرت سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد نزدیک به نیمی از مهاجران غیرقانونی که از مسیر دریای مدیترانه غربی وارد اسپانیا می‌شوند دستکم یک تجربه مرتبط با قاچاق انسانی، استثمار یا سوء‌استفاده را داشته‌اند.

در گزارش دفتر مهاجرت سازمان ملل آمده است موارد سوءاستفاده شامل کار بدون دستمزد مورد انتظار، تجربه خشونت جسمی، کار اجباری، پیشنهاد دریافت پول در ازای دادن خون یا برخی اعضای بدن و تهدید به خشونت جنسی، می‌شود.

سازمان بین‌المللی مهاجرت در گزارشی که به تازگی منتشر کرد، آورده است: این بررسی به منظور سنجش میزان آسیب پذیری نسبت به قاچاق انسان، اقدامات استثمارگرایانه و سوء استفاده در طول مسیر مهاجران صورت گرفت. این بررسی از ماه جولای تا اکتبر سال ۲۰۱۸ انجام و در آن با هزار و ۳۴۱ نفر مهاجر و پناهنده از ۳۹ کشور جهان که وارد اسپانیا شده‌اند، مصاحبه شد. ۸۹ درصد از افراد مورد بررسی مرد و ۱۱ درصد زن بودند. نزدیک به نیمی از افراد مورد بررسی نیز اعلام کردند که آن‌ها دستکم یک مورد سوء استفاده را در طول سفر خود تجربه کرده‌اند. مردان بیشترین میزان از سوء استفاده و استثمار را تجربه کرده‌اند (۴۹ درصد) و زنان ۴۰ درصد تجربه سوء استفاده داشته‌اند.

بنابر گزارش آناتولی، بالاترین انگیزه مهاجران برای ترک کشور خود انگیزه‌های اقتصادی، خشونت، جنگ و درگیری بوده است. یک مقام دفتر مهاجرت سازمان ملل اعلام کرد این ارقام این دیدگاه را تقویت می‌کند که باید اقدامات بیشتری برای ارائه کمک‌های تخصصی، حمایت و مراقبت از این مهاجران در تمامی مسیر صورت گیرد. در نهایت می‌توان با تقویت مسیر‌های امن مهاجرت معمول از بیشتر این نوع سوء استفاده‌ها و آسیب‌ها جلوگیری کرد. 

مسیر دریایی مدیترانه غربی به عنوان مسیر اصلی برای عبور مهاجران شناخته شده است و در سال ۲۰۱۸، ۶۳ هزار و ۳۲۵ نفر از این مسیر وارد اسپانیا شدند که شامل ۶۰ درصد از ورود مهاجران به این کشور می‌شود. دفتر مهاجرت سازمان ملل در اوایل ماه ژانویه گزارش داد نزدیک به ۳۰ هزار و ۵۱۰ مهاجر در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ در مسیر سفر به اروپا جان خود را از دست دادند.

از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون نیز ۵ هزار و ۲۰۳ مهاجر و پناهنده از این مسیر وارد اسپانیا شدند که ۷۳ نفر در طول مسیر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار