عضو کمیسیون عمران مجلس:

خرید هواپیمای دست دوم توجیه اقتصادی ندارد

افضلی، با بیان اینکه خرید هواپیما‌های جدید با عمر متوسط یا بالا هیچ توجیه اقتصادی ندارد، گفت: اولویت وزارت راه در گام نخست باید خرید هواپیما‌های جدید باشد.

خرید ۲۸ هواپیمای دست دوم توجیه اقتصادی نداردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، سیدحسین افضلی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با اشاره به کمبود ناوگان حمل و نقل هوایی، گفت: به طور حتم تأمین کمبودها و خرید هواپیما جهت تکمیل ناوگان حمل و نقل هوایی در شرایط کنونی بسیار ضروری است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش‌ها در شرایط کنونی حدود ۲۲ هزار صندلی هواپیما در کشور وجود دارد که در برخی از ایام سال، مسافر مورد نیاز برای این میزان صندلی وجود ندارد.

نیازسنجی لازمه اصلی برای خرید هواپیما‌های جدید

وی تصریح کرد: شرایط ناوگان حمل و نقل هوایی به گونه‌ای است که پیش از خرید هواپیما‌های جدید باید نیازسنجی صورت بگیرد تا مشخص شود که آیا خرید تعداد زیادی هواپیما در وضعیت کنونی کشور ضرورتی دارد.

افضلی با اشاره به حجم بالای فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی، گفت: در شرایط کنونی بخشی از ناوگان فرسوده باید جایگزین شوند، منتهی مسئله اصلی این است که آیا هواپیما‌های جدید ایمنی و استاندارد کافی برای فعالیت را دارند؟ هواپیما‌های جدید تا چه مدت می‌توانند در ناوگان هوایی کشور فعالیت داشته باشند.


بیشتر بخوانید:

خرید هواپیما‌های دست دوم اولویت وزارت راه و شهرسازی

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد درباره خرید ۲۸ فروند هواپیما، تصریح کرد: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی به دنبال خرید هواپیما‌های دست دوم است، حال این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که عمر هواپیما‌های خریداری شده نباید بالا باشد، زیرا این مسئله در آینده هزینه بسیاری را برای تأمین قطعات و تجهیزات ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه خرید هواپیما‌های جدید با عمر متوسط یا بالا هیچ توجیه اقتصادی و کارشناسی ندارد، افزود: اولویت وزارت راه و شهرسازی باید در گام نخست خرید هواپیما‌های جدید و نو و در گام بعدی خرید هواپیما‌های دست دوم با عمر پایین باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا باید نظارت دقیقی بر روی قرارداد‌های خرید هواپیما‌های جدید صورت گیرد و در این عرصه مجلس شورای اسلامی بسیار دغدغه‌مند و حساس خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار