رمز و رازهای جالب و علمی از نحوه رای‌دادن داوران عصر جدید + شخصیت‌شناسی

در این گزارش به بررسی شخصیت داوران برنامه عصر جدید و نحوه رای دادن آنها پرداخته شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چند هفته‌ای است که «احسان علیخانی» با برنامه «عصر جدید» در ساعات پایانی روز‌های شنبه و یک شنبه، حدود ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سوم سیمامهمان خانه‌های مردم می‌شود. شرکت کنندگان در این برنامه باید نظر چهار داور را برای صعود به فینال هر شب و سپس صعود به فینال مرحله نهایی جلب کنند. در این بین، شخصیت شناسی این چهار داور؛ «رویا نونهالی»، «امین حیایی»، «آریا عظیمی‌نژاد» و «سیدبشیر حسینی» بر اساس فراوانی رای‌های مثبت و منفی که داده اند و اظهارات شان در توضیح رای شان، انجام شده است که در ادامه این مطلب خواهید خواند.

شخصیت‌شناسی داوران برنامه عصر جدید طبق اظهارات و رای های شان

امین حیایی

عاشق خندیدن و خنداندن دیگران

درصد رای‌های منفی‌اش:۲۸.۵

تقریبا سرشناس‌ترین داور این مسابقه از لحاظ سلبریتی بودن، «امین حیایی» است. او از بین ۴۲ شرکت کننده به ۱۲ نفر رای منفی داده است. یعنی تنها ۲۸.۵ درصد آراء اش منفی بوده است. اگر «آریا عظیمی نژاد» به عنوان «پلیس بد» این مسابقه معروف شده، امین حیایی هم «پلیس خوب» است! همان طور که می‌دانید، او سابقه حرفه‌ای درخشانی دارد و جزو بازیگران پرکار سینما و شبکه خانگی است. شوخی‌های او باعث نشاط بیشتر برنامه شده است و این موضوع با شخصیت‌هایی که از او در فیلم اخراجی‌ها و ... دیده ایم، هماهنگی دارد. باید بدانید که این دسته از افراد، دلنشین، خوش بین، شاد و دوست داشتنی اند و تا زمانی که در کنارشان هستید، احساس خوبی خواهید داشت. این افراد عاشق تعریف کردن قصه‌های خود، خندیدن و خنداندن دیگران هستند به طوری که وقتی محیط را ترک می‌کنند، ناگهان احساس می‌کنید سطح انرژی شما پایین می‌آید. اگر دوست دارید یک فرد از این تیپ شخصیتی را تحت تاثیر قرار بدهید کافی است به احساسات، هیجانات و خواسته‌های شان کمی بها بدهید، در این صورت همیشه شما را دوست خواهند داشت. این افراد هیچ علاقه‌ای به قرارگرفتن در کنار آدم‌های بدبین یا کسانی که زندگی و اتفاقات آن را سخت می‌گیرند، ندارند.

سیدبشیر حسینی

متواضع و البته کمی خجالتی

درصد رای‌های منفی اش: ۳۸ درصد

تنها داور این مسابقه که استاد دانشگاه هم هست، دکتر سید بشیر حسینی است. او از بین ۴۲ شرکت کننده به ۱۶ نفر رای منفی داده است و این یعنی ۳۸ درصد آراءاش منفی بوده است. او دارای سابقه علمی است و به عنوان استاد در دانشگاه‌های متعددی فعالیت می‌کند. سیدبشیر حسینی، تنها داوری است که در این شش مسابقه یک بار و در قسمت پنجم برای جلوگیری از حذف یک گروه، نظر منفی خود را تغییر داده است. او در هنگام مسابقه، افزون بر فرد شرکت کننده به موارد دیگری مانند خانواده آن فرد و ... هم توجه می‌کند. مانند قسمت پنجم که از دختر یکی از شرکت کنندگان می‌خواهد روی سن بیاید، زیرا دیده است که در هنگام اجرای پدرش استرس زیادی دارد. افرادی با شخصیت این چنینی، افرادی حمایتگر، آرام، مهربان، متواضع، خوددار، وفادار، صبور و کمی خجالتی هستند. از لحاظ ویژگی‌های ظاهری، این افراد اغلب ساده و شیک پوش اند و کمتر با لباس‌ها یا رفتارشان جلب توجه می‌کنند. این افراد یاری رسان هستند و همواره به دنبال راهی برای کمک کردن و همکاری به دیگران هستند. آن‌ها هر کاری می‌کنند تا شما احساس محبوب بودن کنید.

آریا عظیمی نژاد

فردی که منطق بر احساس اش می‌چربد

درصد رای‌های منفی‌اش: ۴۵.۲ درصد

یکی دیگر از داور‌های سخت گیر این مسابقه، «آریا عظیمی نژاد» است که «علیخانی» زمان کمتری برای تغییر رای‌های او اختصاص می‌دهد! «عظیمی نژاد» در مجموع از بین ۴۲ شرکت کننده در شش مسابقه ابتدایی، به ۱۹ نفر رای منفی داده است و این یعنی ۴۵.۲ درصد آراءاش منفی بوده است. او تا حدودی به داور سخت گیر این مسابقه معروف شده است و در نظراتش هم بیان می‌کند؛ سخت گیری ما باعث رشد شرکت کنندگان می‌شود و البته می‌گوید که در مورد خودش هم فردی سخت گیر است. منطق او بر احساس اش می‌چربد و حتی در قسمت ششم، با آثار حرفه‌ای «آریا عظیمی نژاد» از جمله سریال پایتخت، فیلم سینمایی میم مثل مادر و ... خاطرات زیادی داریم این دسته از افراد افزون بر این که دیگران را نقد می‌کنند، به طور کلی خود منتقد نیز هستند و انرژی و دغدغه‌های بسیار زیادی دارند. این دسته از افراد اصولا گرما و محبت زیادی را ابراز نمی‌کنند و این را در مسابقه هم به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

رویا نونهالی

دارای شخصیتی محکم و استوار

درصد رای‌های منفی‌اش: ۴۷.۶ درصد

و اما «رویا نونهالی». او طی این شش مسابقه، در مجموع از بین ۴۲ شرکت کننده ۴۷.۶ درصد آراء اش منفی بوده است. بررسی صحبت‌های او در برنامه «عصر جدید» هم نشانه شخصیت محکم و استوار اواست. آن جایی که «علیخانی» از او می‌پرسد؛ آیا شما نگرانی از بابت قضاوت مردم درباره آرای خود ندارید؟ با اعتماد به نفس جواب می‌دهد: «گاهی اوقات رای ما با رای مردم همخوانی ندارد و این باعث افزایش کیفیت برنامه است.» این هم نشانه دیگری برای اثبات اعتماد به نفس بالای اوست. اگر به سوابق و شخصیت‌های نمایشی که او بازی کرده و موفق هم بوده است نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که شخصیت‌هایی مانند «ناتاشا» در سریال خواب و بیدار یا «بلقیس دیوان سالار» در سریال شهرزاد مولفه‌های مشترکی در خود دارند. مولفه‌هایی مانند مسلط بودن، هدایت کردن، مصر بودن، مصمم بودن و عامل بودن که با شخصیت اصلی او نیز هماهنگ است. با این حال و از آن جا که این دسته از افراد معیار‌های زیادی در کار و زندگی دارند، از دیدگاه افراد دیگر متهم به سخت گیری و غرور زیاد می‌شوند. اگر دوست دارید نظر این دسته از افراد را به خود جلب کنید، سعی کنید قوی، قاطع، نافذ، با اعتماد به نفس و منظم باشید، زیرا افراد این گروه هرگز علاقه‌ای به بودن در کنار انسان‌های ضعیف، سطحی، بی توجه و بی انگیزه ندارند.

مروری کوتاه بر نحوه انجام شدن این تحلیل‌ها

شاید تصور کنید که تحلیل شخصیت داوران این برنامه بر اساس نظر یک کارشناس به عنوان تماشاگر باشد و اطلاعاتی که از این داوران در ذهن اش بوده است، تصوری است که با واقعیت تفاوت زیادی دارد. توجه داشته باشید برای نوشتن درباره این برنامه، تمام شش قسمت، بار‌ها مورد بازبینی کارشناسی قرار گرفته است و تمام نکات مطرح شده توسط داوران و واکنش‌های شان به ماجرا‌های مختلف، بررسی شده است.

رمز و رازهایی جالب از نحوه رای‌دادن هرکدام از داوران عصر جدید+ شخصیت‌شناسی

همچنین تعداد رای‌های مثبت و منفی داوران به ۴۲ شرکت کننده این برنامه، هر کدام جداگانه استخراج شده است تا تحلیل‌ها به واقعیت نزدیک‌تر باشد که تصاویری از مراحل انجام این تحلیل را در بالا مشاهده می‌کنید.

رمز و رازهایی جالب از نحوه رای‌دادن هرکدام از داوران عصر جدید+ شخصیت‌شناسی

یک نکته مهم درباره شخصیت شناسی

اگرچه تحلیل الگو‌های رفتاری افراد صرفا بر اساس آن چه ما در قاب تلویزیون می‌بینیم، می‌تواند دارای خطا باشد با این حال در این مسابقه شاهد الگو‌های رفتاری متفاوتی از سوی هرکدام از داوران هستیم. همچنان که وقتی به آرای هرکدام از آن‌ها نگاه می‌اندازیم، به این تفاوت شخصیتی پی می‌بریم. زمانی که بتوانیم الگو‌های شخصیتی متفاوت را شناسایی کنیم، افزون بر این که به خودشناسی بیشتری می‌رسیم، می‌توانیم رفتار دیگران را نیز از قبل پیش بینی کنیم تا ارتباطات بهتر و مثمرتری را برقرار کنیم. بازهم به این نکته اشاره می‌کنیم که تحلیل رفتاری که از هرکدام از داوران حاضر در برنامه عصر جدید انجام می‌دهیم صرفا بر اساس مشاهدات ما از نظرات و رای آن هاست و هدف ما از انجام این کار، شناسایی مخاطبان عزیز با شخصیت‌های متفاوتی است که هر کدام از این داوران می‌توانند به عنوان نمادی از آن تیپ شخصیتی بررسی شوند.

منبع:خراسان

انتهای پیام/

شخصیت‌شناسی داوران برنامه عصر جدید طبق اظهارات و رای های شان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
داورهاباید عوض شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
بابا خسته شدیم از اینکه اینقدر این سلبریتی ها رو تجزیه تحلیل کردید.
تو هر کانالی ده تا برنامه ست تو هر برنامه هم بصورت نوبتی از این قماش دعوت میشه.
اینقدر که از اینا میدونیم از پدر و مادر و تاریخ خودمون نمیدونیم.
اینقدر روی اینا سرمایه گذاری نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
بابا برید جمش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
داورهاش نچسب هستند

بخاطر همین کیفیت کار را پائین آورده اند
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۱۷:۳۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
در برنامه عصر جدید احتیاجی به داور نبود و کلا از نظرات مردم استفاده میشد !
داوران اگر چه محترم و قابل نظر هستند ولی در همه زمینه ها اطلاع کافی را ندارند !
حتما نباید ما همه گزینه هایمان مانند خارجی ها باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
آره نظرمنهم دقیقاهمینه هرکدوم ازاینامیتونن تورشته خودشون اظهارنظرکنن نه توهرزمینه ای واقعااین کارخطاست که چندتابازیگرروبه خاطرچهره بودن توهر زمینه ای داورکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
آره نظرمنهم دقیقاهمینه
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۵:۵۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
موندم اینا چطور و با چه منطقی میخوان تو مراحل بالایی که همه تو یه سطح قرار میگیرن داوری کنن. تا یه کارشناس ورزشی تو این مسابقه نباشه داوری زیر سواله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
سطح کیفی برنامه و داوران خیلی پایینه! اینکه مجری برنامه بگه ما هیچ فیلتری برای ورود اشخاص به برنامه نداریم و هرکس با هر سطح توانایی میتونه شرکت کنه، خطاست! نتیجه این میشه که طرف یا با چشم گریون میره یا پشت صحنه دعوا میشه یا داوری به پایین ترین سطح کیفی بخاطر دخیل کردن احساسات شخصی میشه! خودش شده یپا ماه عسل!!! البته تجربه اوله و اینگونه موارد شاید طبیعی بنظر برسه اما میتونه سریع اصلاح بشه و کیفیت برنامه رو بالا ببره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
این داورها توهمه چیز متخصصن . کسی که اصلا" نمی تونی توپ چیه ؟ چطور درمورد آن اظهار نظر می کند .
آخرین اخبار