اشرف غنی و عبدالله حمله بر نمازگزاران در نیوزلند را محکوم کردند

رئیس جمهور و رئیس اجرائی دولت افغانستان با انتشار پیام های جداگانه ای، حمله تروریستی روز گذشته بر نمازگزاران در شهر کریست‌چرچ نیوزلند را به شدت محکوم نمودند.

اشرف غنی و عبدالله حمله بر نمازگزاران در نیوزلند را محکوم کردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان با انتشار پیام های جداگانه ای، حمله تروریستی روز گذشته بر نمازگزاران در شهر کریست‌چرچ نیوزلند را به شدت محکوم نموده و مراتب تسلیت و همدردی خود را به حکومت و مردم نیوزلند ابراز داشتند.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفت: «حملات تروریستی بر این مساجد یک بار دیگر نشان داد که تروریست ها به هیچ دین و آئینی پابند نیستند و دشمن تمام بشریت می باشند.»

رئیس جمهور افغانستان در بیانیه خود بر مبارزه مشترک و بدون تفکیک تمام کشورهای جهان با پدیده شوم تروریسم تاکید نموده است.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان نیز در پیام خود گفته است: «از شنیدن خبر حمله تروریستی بزدلانه بر مساجد در شهر کریست‌چرچ متاثر شدم. تروریسم به هیچ دینی وابسته نیست و هیچ هدف مشروعی را دنبال نمی کند. ما برای قربانیان این عمل وحشیانه دعا می کنیم. ما در کنار حکومت و مردم نیوزلند هستیم و این عمل را به شدت تقبیح می کنیم.»

یادآوری می کنیم که روز جمعه (۱۵ مارچ) در شهر کریست‌چرچ نیوزلند به دو مسجد حمله شد. پلیس تاکنون در پیوند به این رویداد ۴ تن را دستگیر کرده است.

بر اساس گزارشات، در نتیجه این حمله به شمول یک افغان، دستکم ۴۹ تن کشته و ۴۸ تن دیگر (به شمول ۳ افغان) زخمی شده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.