عبدالله: پس از صلح، نیازی به حضور نیروهای خارجی در افغانستان نیست

رئیس اجرائی دولت افغانستان در نشست شورای وزیران این کشور گفت: وقتی صلح برقرار شود، نیازی به ماندن نیروهای بین‌المللی در افغانستان دیده نمی‌شود.

عبدالله: پس از صلح، نیازی به حضور نیروهای خارجی در افغانستان نیستبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان امروز دوشنبه در آخرین نشست شورای وزیران این کشور در سال 1397 اعلام کرد که مذاکرات صلح بین طالبان و آمریکا در حالی ادامه دارد که مردم افغانستان از یک ‌سو به این مذاکرات امیدوار و از سوی دیگر نگران هستند.

وی درباره ابعاد امید و نگرانی مردم در رابطه با مذاکرات آمریکا و طالبان توضیح بیشتری نداد و افزود: بخشی از تلاش‌ها روی مذاکرات بین ‌افغان ها متمرکز است و حکومت افغانستان و جریان‌های سیاسی در دفاع از نظام مسئولیت مشترک دارند.

وی گفت که دفاع از نظام به این معنی نیست که رئیس جمهوری و رئیس اجرایی چه کسی است بلکه هدف از آن دفاع از کلیت نظام می باشد.

عبدالله تصریح کرد که اصل اسلامی بودن و جمهوری بودن نظام غیر قابل گفتگو است و قدرت از طریق انتخابات روشی اصولی است که در هیچ ‌جایی روی آن معامله صورت نمی ‌گیرد.

به گفته وی، همه صلح می‌ خواهند اما در صورت نبود برخی از اصول، صلح معنی پیدا نمی ‌کند که یکی از این اصول همان اصل انتخابات و تداول قدرت از این راه است.

رئیس اجرایی افغانستان گفت: همه جریان‌های سیاسی دیدگاه ‌های متفاوت دارند اما در این بخش با یکدیگر توافق داریم که در دفاع از نظام و کلیت آن هیچ اختلافی میان جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های کشور وجود ندارد.

عبدالله گفت: وقتی صلح برقرار شود، نیازی به ماندن نیروهای بین‌المللی در افغانستان دیده نمی‌شود ولی همکاری‌های ما با جامعه بین‌المللی ادامه می یابد.

گفتنی است که پنجمین دور از مذاکرات آمریکا و طالبان از ششم حوت/ اسفند در شهر دوحه پایتخت قطر آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
آمريکا بايداز افغانستان خارج بشه تا کمتر شاهد خون و خونريزي باشيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
وقتی که آمریکا برای کشور افغانستان نمیتونه امنیتی برقرار کندبرای چی مزاهیم در افغانستان باشه بایدامریکا از افغانستان برود همه مشکلات در افغانستان آمریکا به وجود آورده آمریکا هرریس جمهوری روی کشتی شکسته سوار میکنه حتانمیتوانه یک نفر نجاددهد چی برسه که یک کشور نجات دهد