عبدالله عبدالله:

احتمال خروج بخشی از نیروهای خارجی از افغانستان وجود دارد/ صلح یک پروژه شخصی نیست

رئیس اجرائی دولت افغانستان ضمن بیان احتمال خروج بخشی از نیروهای خارجی از افغانستان، بر وحدت سیاسیون این کشور تاکید کرد.

 

احتمال خروج بخشی از نیروهای خارجی از افغانستان وجود دارد/ صلح یک پروژه شخصی نیستبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در مراسم گرامیداشت از سالروز خروج نیروهای شوروی از این کشور گفت: وحدت سیاسیون داخل و بیرون حکومت، می تواند خلاء خروج نیروهای خارجی را پر کند.

عبدالله عبدالله اظهار داشت: با بی اتفاقی در جنگ و صلح پیروز نمی شویم. از سیاسیون کشور توقع می‌رود، در جایی که نقاط مشترک وجود دارد، همکاری کنند و در میدان رقابت هم به رقابت مشروع بپردازند. این راهگشای افغانستان است.

رئیس اجرائی دولت افغانستان خاطر نشان کرد که احتمال خروج بخشی از نیروهای خارجی از افغانستان وجود دارد، اما این خلاء را وحدت و انعطاف پذیری رهبری حکومت و سیاسیون افغانستان می تواند پُر کند، در غیر این صورت، درس های تاریخ علیه ما تکرار خواهد شد. 

عبدالله عبدالله گفت: اگر صلح واقعی معنایش این باشد که من رئیس اجرائی نباشم یک لحظه هم مکث نخواهیم کرد. باید با همین روحیه به طرف صلح برویم.

وی اضافه کرد: تقربیا ۹۵ درصد سیاسیون کشور در باره جمهوری اسلامی، استقلال، قانون اساسی، حقوق فردی و حفظ نهادهای امنیتی توافق دارند و در کمپ صلح هستند. باید کوشش شود که اینها در کنار هم جمع شوند و بدانند که صلح یک پروژه شخصی نیست، بلکه خواست اکثریت مردم افغانستان است.

رئیس اجرائی دولت افغانستان در بخش دیگری از سخنان خود، حملات تروریستی در ایران و هند را محکوم کرد و گفت: نباید تروریسم را به خوب و بد تقسیم کنیم و فرق قایل باشیم. متاسفانه برخی‌ها در داخل و بیرون فعالیت‌های تروریستی را توجیه می کنند. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.