مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن مطرح کرد؛

اتمام پروژه مسکن مهر در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر/ رفع تعرض ۹۸۲ هکتار اراضی در سال ۹۷

نبیان گفت: به زودی پرونده مسکن مهر در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر بسته می‌شود و شاهد برگزاری جشن اتمام مسکن مهر خواهیم بود.

اتمام پروژه مسکن مهر در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر/ رفع تعرض ۹۸۲ هکتار اراضی در سال ۹۷به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نبیان مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه تا چند روز آینده تکلیف حاشیه نشینی اراضی چابهار و زاهدان را مشخص می کنیم، گفت: به زودی در ۴ منطقه از روستا‌های چابهار و زاهدان اتفاقات و تحولات بسیار زیادی رخ خواهد داد.

وی گفت: در چند استان معین ساخت مسکن که توسط بنیاد مسکن پیگیری می‌شد اراضی‌شان از سوی سازمان ملی زمین و مسکن مشخص می‌شود.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: مراد‌آباد، زیبا‌شهر، عثمان آباد از جمله روستا‌های چابهار هستند که اراضی آن‌ها از سوی سازمان ملی زمین و مسکن برای باز آفرینی شهری اجرایی انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: لزوم همخوانی تحویل مسکن مهر با فروش اقساطی/تکمیل واحد‌های نیمه تمام در سال ۹۸ و ۹۹

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی از سوی وزارت راه و شهرسازی در مناطق مختلف ساخته می شود گفت: ۲۰۰ هزار واحد از این تعداد در شهر‌های جدید ساخته خواهد شد و اراضی مورد نیاز این واحدها نیز از سوی شهر‌های جدید تامین می‌شود. ۱۰۰ هزار واحد دیگر توسط بنیاد مسکن در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و ۱۰۰ هزار واحد باقی مانده از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی مقرره شده برای ساخت هم توسط شرکت باز آفرینی شهری ساخته خواهد شد که  اراضی این ۲۰۰ هزار واحد توسط سازمان ملی زمین و مسکن تامین می‌شود.

نبیان بیان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن طبق تفاهم نامه‌ای اراضی مورد نیاز برای بافت‌های فرسوده جهت اجرای نوسازی و همچنین اراضی مورد نیاز برای ساخت واحد مسکونی در شهر زیر ۲۵ هزار نفر را تامین می‌کند.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  مبنی بر آخرین وضعیت مسکن مهر گفت: ساخت و تکمیل مسکن مهر در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر در حوزه مسئولیت سازمان ملی زمین و مسکن است و با سرعت و پیشرفت فیزیکی بسیار مناسبی در حال ساخت است بطوریکه به زودی جشن اتمام مسکن مهر در استان‌های مختلف را برگزار می‌کنیم.

وی گفت: تا به امروز وضعیت مسکن مهر در ۴ استان نهایی شده است و در فروردین ماه سال آینده واحد‌های مسکن مهر در خراسان جنوبی به اتمام می‌رسد.

نبیان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۹۵۸ مورد گزارش تعرض به اراضی ارسال شده است، گفت: از این تعداد ۹۸۲ هکتار به ارزش ۱ هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان رفع تعرض شده و به اموال دولتی بازگشت داده شده است.

انتهای پیام/
 

اتمام واحد‌های مسکن مهر خراسان جنوبی تا فروردین ماه سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار