مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

مدیر کل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای مددجویان کمیته امداد ازابتدای سال ۹۸خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: درسال جاری ۱۲۵برنامه عملیاتی داشتیم و سه هدف بزرگ که سلامت محوری، حفاظت مالی و دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت بود که توانستیم به آن‌ها جامعه عمل بپوشانیم.

وی افزود: درسال ۹۸هم برداشتن بار مالی از دوش بیماران و افزایش سطح رفاه زندگی بیمه شدکان ۷۵برنامه عملیاتی استخراج، مدون و مصوب شده است که ازابتدای سال در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: درسال ۹۷ با وجود فرازو نشیب‌های فراوان در حوزه اقتصاد اداره کل بیمه سلامت توانست تعهد مالی خود را به موسسات درمانی به نحو مناسبی نسبت به سال‌های قبل به انجام برساند.

جعفری تصریح کرد: سال ۹۷ را به گونه‌ای به پایان خواهیم رساند که موسسات درمانی طرف قرارداد تاپایان آذر تسویه شوند، البته پزشکان خانواده تا پایان بهمن ماه تسویه خواهند شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان در ادامه اظهار کرد: موسسات درمانی که نسخه نویسی الکترونیک را شروع کردند تاپایان بهمن تسویه شدند و امسال وضعیت مناسب تری داشتیم.

وی گفت: ماهانه ۵۰میلیارد تومان گردش مالی تعهد ما به موسسات درمانی در سالجاری بود که ازاین مقدار ۱۵میلیارد تومان مربوط به پزشک خانواده و ۳۵میلیارد تومان مربوط به خدمات تخصصی و فوق تخصصی است.

جعفری با اشاره به اینکه یک میلیون نفر از مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: لازم بوده است دسترسی فیزیکی در سطح استان را برای رفاه حال بیمه شدگان ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: اجرای نسخه نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه بیمه استان به کل کشور تعمیم داده شد.

محمد قوام، معاون درمان بیمه سلامت نیز گفت: نظام ارجاع یکی از بهترین نظام‌های تعریف شده در حوزه سلامت است که از سال ۸۴ در روستا‌های استان کرمان آغاز شده است.

وی افزود: نظام ارجاع الکترونیک نیز از سال جاری در استان آغاز شده که در سال ۹۸ تکمیل خواهد شد و توسعه نظام ارجاع از روستا‌ها به شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در نظام ارجاع الکترونیک، پزشک خانواده از طریق سیستم بیمار را به متخصص ارجاع می‌دهد و می‌تواند نتیجه ویزیت را دریافت کند و چرخه درمان کامل می‌شود.

قوام با اشاره به اینکه نظام ارجاع گام بزرگی در بحث درمان و سلامت مردم است، افزود: بستر همه این مسائل، پرونده سلامت است و نسخه الکترونیک و نظام ارجاع کمک می‌کند پرونده سلامت را داشته و دغدغه از بین رفتن آن را نداشته باشیم.

معاون اداره کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: سیاست وزارت بهداشت و سازمان بیمه در بستر نظام ارجاع الکترونیک ایجاد می‌شود و نتیجه همه این‌ها پرونده سلامت الکترونیک و ارتقاء سلامت جامعه است.

انتهای پیام/ی

پزشک خانواده از طریق سیستم بیمار را به متخصص ارجاع می‌دهد

برچسب ها: کمیته امداد ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار