در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سازمان تعزیرات به موضوع قیمت کاغذ ورود نمی کند

شرفشاهی گفت:سازمان تعزیرات و سایر دستگاه های مدعی در قیمت کاغذ همکاری نمی کنند در حالیکه موضوع کاغذ و سایر ملزومات چاپ کتاب هم گرفتار چنین ماجرایی است.

اظهار امیدواری یک ناشر برای ایجاد فضای ترغیب کننده در صنعت نشر

کامران شرفشاهی نویسنده و مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کتاب جدیدش گفت: هم اکنون تحقیقی  را در دست نگارش دارم که امیدوارم به صورت کتاب منتشر شود.تحقیقم درباره بررسی تطبیقی بین آثار طنز و یادداشت های طنز ژورنالیستی علامه دهخدا و کیومرث صابری فومنی معروف به گل آقا است. هنوز ناشر خاصی را برای انتشار کتاب در نظر نگرفتم البته چند کتاب دیگر هم در دست نگارش دارم که امیدوارم سال آینده فضایی فراهم شود تا انگیزه و رغبتی برای اهل قلم و پدید آورندگان کتاب فراهم شود تا کتاب بنویسند و هم رغبتی در ناشران ایجاد شود تا کتاب های اهالی قلم را منتشر کنند.

وی افزود: از مقایسه قیمت کتاب های اوایل انقلاب  با قیمت کتاب در این روزها واقعا تاسف می خورم و این را نشانه بی مسئولیتی مسئولانمان در این زمینه می دانم. قیمت کتاب در طول ۴۰ سال اخیر دائما در حال افزایش بوده و تنگناهایی برای ناشر، پدید آورنده کتاب و مردم که مخاطبان کتاب هستند به وجود آورده است. باچنین مسئولانی، چشم انداز روشنی را برای صنعت نشر پیش بینی نمی کنم.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به شرایطی که می تواند امید را در صنعت نشر ایجاد کند، اظهار داشت: اگر قیمت کتاب در همین حد متوقف شود، مشکلات تازه ای به مشکلات گذشته صنعت چاپ و نشر افزوده نشود؛ می توان انتظار داشت تغییری در وضعیت نشر در سال آینده ایجاد شود. با توجه به اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نزدیک است تعدادی از ناشران می خواهند برخی از کتاب هایشان را برای عرضه در نمایشگاه کتاب آماده کنند که سبب داغ شدن بازار کاغذ شده است و مافیای کاغذ هم مانند روز اول به اقدامات مافیایی خود ادامه خواهند داد البته در این شرایط مسئولان تنها به وضعیت بازار نشر نگاه می کنند.

شرفشاهی با اشاره به اینکه بارها با فروشگاه هایی مواجه شدم که به دلیل تغییر قیمت ها، برچسب قیمت را روی اجناسشان نمی زنند، بیان کرد: سازمان تعزیرات و سایر دستگاه های مدعی همکاری نمی کنند در حالیکه موضوع کاغذ و سایر ملزومات چاپ کتاب هم گرفتار چنین ماجرایی است.

انتهای پیام/

گلایه یک ناشر از همکاری نکردن تعزیرات برای کنترل قیمت کاغذ

برچسب ها: ادبیات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار