در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاغذ تحریر از مرز بندی ۳۰۰ هزار تومان عبور کرد/ بازشدن پای مافیای کاغذ به بازار نشر

اخیراً قیمت کاغذ تحریر از بندی ۳۰۰ هزار تومان هم فراتر رفته و این مسئله نشانگر بی تدبیری حاکم بر این بازار است.

کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر، در گفتگو با خبرنگار  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت بازار نشر این روزها گفت: در حال حاضر وضعیت بازار نشر از همیشه بدتر است. این بازار در وضعیت رکود و نابسامانی بی سابقه ای قرار دارد. افزایش بی‌رویه قیمت کاغذ به گونه ای است که دیگر بسیاری از ناشران انگیزه ای برای چاپ کتاب تازه ندارند و اخیراً قیمت کاغذ تحریر از بندی ۳۰۰ هزار تومان هم فراتر رفته؛ این مسئله نشانگر بی تدبیری حاکم بر این بازار است.

وی افزود: در حال حاضر مافیای کاغذ و ملزومات صنعت چاپ،  بازار صنعت نشر را قبضه کرده‌ و مانع از هرگونه تحرکی در این زمینه شده‌اند. دو نرخی شدن قیمت کاغذ هم مزید بر علت شده است؛ کما اینکه از مدت ها قبل  این بازار و  دلالان آن به حال خود رها شده اند و در عمل هیچگونه نظارت و کنترلی به کار آنها وجود ندارد.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با  اشاره به اینکه باید از مسئولان توقع داشت نسبت به بازار نشر به معنای واقعی کلمه احساس مسئولیت کنند، بیان کرد: با روندی که بازار نشر تا به امروز طی کرده است، نمی توان به آینده آن چندان خوشبین بود. تجربه نشان داده است وضعیت بازار نشر در آینده چندان خوب نخواهد بود. در حال حاضر قیمت کاغذ و ملزومات چاپ روز به روز افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار