دعوت رئیس اداره میراث فرهنگی آبادان از مسافران و گردشگران برای بازدید از جاذبه های گردشگری

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان از مسافران و گردشگران نوروزی دعوت کرد تا در ایام نوروز ، از جاذبه‎های گردشگری این شهرستان بازدید کنند.

جمال عامری‎نسب امروز در گفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،به معرفی یکی از آثار برجسته و ارزشمند شهرستان آبادان پرداخت و گفت: شهرستان آبادان دارای ظرفیت‎های گردشگری بسیاری در حوزه‎های آبی، جنگ و مذهبی است که در این میان "مسجد رنگونی‎ها" یکی از جاذبه‎هایی است که همواره گردشگران بسیاری را به خود جذب می‎کند.

وی در توصیف این اثر تاریخی گفت: این مسجد در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی مصادف با ۱۹۲۱ میلادی و در اواخر دوره قاجار توسط کارگران برمه‎ای، هندی و پاکستانی اهل تسنن ساخته شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان با بیان این‎که این مسجد به منظور عبادت و راز نیاز کارکنان اهل این سه کشور که در پالایشگاه آبادان کار می‎کردند ساخته شده است ادامه داد: نام این مسجد از "رنگون" یا "رانگون" که پایتخت کشور برمه یا میانمار فعلی است گرفته شده است.

عامری‎نسب به معماری زیبای این بنای تاریخی اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل شهرت و زیبایی این مسجد وجود چهار مناره در آن است که نشان‎دهنده تعدد مناره‎ها در ساخت مساجد و معابد در آن دوره است.

وی سبک معماری این بنا را هندی اسلامی عنوان کرد و گفت: این بنا با سبک معماری منحصر به فرد خود، دارای یک شبستان، یک محراب و یک حیاط است و شباهت زیادی به معبد پنجاب هندوستان دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان با دعوت از گردشگران و مسافران نوروزی برای دیدن این بنا افزود: این مسجد تاریخی هر روز از ساعت ۸ تا ۲۲ پذیرای گردشگران و علاقه‎مندان به مکان‎های تاریخی است؛ ضمن این که در ایام نوروز روزانه دو نفر در محل این مسجد به عنوان راهنمای گردشگری مسقر خواهند بود تا توضیحات کاملی را در خصوص این بنا و سایر جاذبه‎های گردشگری شهرستان در اختیار بازدیدکننگان قراردهند.

عامری‎نسب گفت: همچنین در محل این بنا یک سری اقلام فرهنگی و بروشور از جاذبه‎های گردشگری آبادان، صنایع دستی شهرستان و نیز چای و قهوه میان بازدیدکنندگان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ د

مسجد رنگونی‎ها یکی از جاذبه‎های گردشگری

برچسب ها: گردشگری ، نوروز98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.