ورزش کرمان در سالی که گذشت

حوزه ورزش استان کرمان در سال ۹۷ مانند سایر حوزه‌ها، روز‌های پُر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت.

محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: سال ۹۷ همچون سال‌های گذشته، یکی از سال‌های پرچالش ورزش برای استان کرمان بود.

وی افزود: شاید ویژه ترین بحث ورزش استان و رویدادی که برای ورزش کشور و آسیا اتفاق افتاد، هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی بود که الحمدلله استان کرمان با حضور ۲۳ نماینده به این بازی‌ها و کسب ۳ مدال طلا و ۶ نقره بهترین کاروان ورزشی استان کرمان در ادوار تاریخ (چه از بعد کمیت و چه کیفیت) را داشت.

امیری خراسانی برگزاری رقابت‌های بین المللی کاراته و تور بین المللی دوچرخه سورای را از دیگر رخداد‌های خبری استان طی سال ۹۷ عنوان و تصریح کرد: مسابقات بین المللی کاراته، در دو بخش دختران و پسران برای اولین بار در کرمان رخ می‌داد، آن هم، کاراته‌ای که استان کرمان در گذشته‌ای نه چندان دور، قطب این ورزش بوده و از نظر ما هنوز هم هست و باید به آن جایگاه اصلی خود برسد.

وی یادآور شد: دومین تور بین المللی دوچرخه سورای با عنوان ولایت نیز بعد از ۱۰ سال وقفه در استان رخ می‌داد، از آنجایی که، ما در دوچرخه سواری هم، قطب هستیم و با وجود بزرگانی چون: علی زنگی آبادی (که بعد از انقلاب، اولین مدال طلای بازی‌های آسیایی را برای کاروان جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد)، لذا امیدواریم این مسابقات بین المللی استمرار داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، قهرمانی تیم بسکتبال مس کرمان در لیگ دسته یک، نایب قهرمانی تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان، قهرمانی تیم تنیس روی میز شهرداری شهربابک در لیگ برتر و ... را از دیگر اتفاقات خوب ورزشی استان طی سالی که گذشت، برشمرد.

امیری خراسانی بیان داشت: بحث امسال ما، برگزاری بازی‌های بین المللی بود که الحمدلله به این هدف رسیدیم و باید ادامه داشته باشد.

وی گفت: افتخارآفرینی و عملکرد مناسب در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا نیز هدف دیگری بود که خدارا شکر این اتفاق افتاد.

امیری خراسانی افزود: کسب افتخارآفرینی در سطوح ملی که به وسیله‌ی باشگاه‌ها و ورزشکاران ما اتفاق افتاد، همگی خوب است، ولی شاید یکی از بزرگترین اهدافی که داشتیم، توسعه ورزش و درگیر کردن مردم در ورزش و رسیدن به رتبه‌ی‌ای تک رقمی در این بحث بود.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار ورزشکاران سازمان یافته، از سوی هیئت پزشکی ورزشی که یک آمار دقیق و ثابت شده است، در سال ۹۵ ما حدود ۶۵ هزار ورزشکار سازمان یافته داشته ایم، در سال ۹۶، این میزان به ۷۵ هزار نفر رسید و بر اساس این آمار، تا آخر بهمن ماه، حدود ۱۰۴ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته داشته ایم که، این یک رشد خیلی خوبیست و امیدوارم برای سال آینده افزایش چشمگیری تری داشته باشیم.

امیری خراسانی بیان داشت: دومین نکته مورد بحث ما این بود، در سال ۹۷، رتبه‌ی تک رقمی را برای ورزش به دنبال داشته باشیم، بدین منظور، از سال ۹۵ که ما رتبه‌ی ۲۸ در بین ۳۱ استان کشور را داشتیم، سال ۹۶ به لطف خداوند و زحمات همه‌ی عزیزان، ما به رتبه‌ی سیزدهم رسیدیم و با گزارشی که از دوستان داشتیم، در یازده ماه امسال به رتبه‌ی نهم رسیده ایم، که امیدواریم با گزارشات نهایی بتوانیم این رتبه را تا پایان سال حفظ کنیم.

وی یادآور شد: امیدوارم با خداقوتی که به تمام دست اندرکاران حوزه‌ی ورزش دارم، برای سال ۹۸ همین مسیر ارتقاء پیدا کند و این اتفاقات خوب مخصوصاً در شهرستان‌ها با توجه به محرومیت‌های خاص و استعداد‌های بیشترشان رخ دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تأکید کرد: به جرأت می‌توانم بگویم نسبت به سال‌های گذشته ما به شهرستان‌ها از نظر مادی و معنوی رسیدگی بیشتری داشتیم.

دکتر امیری خراسانی گفت: درست است که این میزان کمک‌ها به چشم نمی‌آید، ولی بر اساس اسناد و مستندات، ما می‌توانیم بگوییم در این دو سال، بیشترین کمک‌ها را به شهرستان‌ها داشته ایم و حداقل رؤسای ادارات شهرستان‌ها و برخی هیئت‌های ورزشی می‌توانند شهادت دهند و این را تأیید کنند.

وی افزود: با این حال، با اینکه گفتیم کمک بیشتری کردیم، اما حق ورزش شهرستان‌ها هنوز احقاق نشده و امیدواریم در سال ۹۸، اتفاقات بهتری به ویژه برای حوزه پر استعداد شهرستان‌های استان کرمان اتفاق بیفتد.

دکتر امیری خراسانی پیشاپیش سال جدید را به همه‌ی هموطنان به ویژه هم استانی‌ها تبریک و تهنیت گفت و برایشان در سال پیش رو آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

انتهای پیام/ب

مهمترین پیشرفت‌های ورزش استان کرمان در سال ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار