۱۷۰میلیون مترمکعب آب در سد زاینده‌رود ذخیره است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ۱۷۰میلیون مترمکعب آب در مخزن سد زاینده‌رود ذخیره است و آب برای کشاورزان شرق و غرب طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در موعد مقرر توزیع و تأمین خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، مسعود میرمحمدصادقی اظهار کرد: خروجی از سد زاینده‌رود به‌گونه‌ای افزایش می‌یابد که در تعطیلات نوروز آب در رودخانه زاینده‌رود در سطح شهر اصفهان جاری باشد.

وی با تأکید بر اینکه افزایش خروجی خللی در سهم آب شرب، کشاورزی و صنعت وارد نمی‌کند، بیان کرد: آب حداکثر تا اواسط خرداد ماه جریان دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: آب برای کشاورزان شرق و غرب طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در موعد مقرر توزیع و تأمین خواهد شد. 

 
وی با اشاره به ذخیره ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد زاینده‌رود افزود: میزان بارندگی در ایستگاه شاخص زاینده‌رود در ۲۴ گذشته ۱۸ میلی‌متر ثبت شده است.

وی آمار تجمعی بارش‌ها را در این ایستگاه یک‌هزار و ۴۰۰ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تا آخر سال آبی امسال که تابستان ۹۸ خواهد بود به تعهدات آبی خود در تأمین آب کشت کشاورزی شرق و غرب و هم‌چنین آب شرب مطمئن عمل خواهد کرد. 
 
انتهای پیام/م 
 

آخرین وضعیت سد زاینده رود با بارشهای اخیر

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.