نوروز امسال با زاینده رود؛

نصف جهان چشم انتظار زاینده رود / ۳ روز مانده تا بازگشایی زاینده رود

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: خروجی آب سد زاینده رود تا ۲۰ خرداد ۹۸ ادامه دارد.

نصف جهان چشم انتظار زاینده رود / ۳ روز مانده تا بازگشایی زاینده رودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ساسانی معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر جاری شدن زاینده رود در ایام نوروز و پس از نشست مسوولان استان و نمایندگان صنف کشاورزان مقرر شد، خروجی آب از سد بیشتر شود تا از ۲۹ اسفند تا ۲۰ خرداد ماه زاینده رود جریان داشته باشد.

وی با بیان اینکه این تصمیم با توجه به فرا رسیدن زمان کشت بهاره کشاورزان پس از ایام نوروز گرفته شد، افزود: با توجه به اینکه در نامه رئیس جمهور رعایت ملاحظات تامین آب آشامیدنی و کشاورزی و در نظر گرفتن نیاز‌های محیط زیست متذکر شده، این موارد در نشست امروز نیز بررسی شد.

پس از درخواست رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برای رهاسازی آب زاینده رود اصفهان در ایام نوروز، ۱۴ اسفند،  حسن روحانی، رئیس جمهور به وزیر نیرو دستور داد با در نظر گرفتن نیاز‌های زیست محیطی، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که در ایام نوروز آب در زاینده رود جاری باشد.
 بامداد هشتم بهمن نیز، به منظور تامین حق آبه کشاورزان استان، دریچه‌های خروجی سد زاینده رود افزایش و بیست‌وهشتم بهمن دوباره کاهش یافت.

 

انتهای پیام /س

بازگشایی زاینده رود در اصفهان

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار