محکومیت ۴ میلیارد ریالی متخلفین در تعزیرات حکومتی کاشان

رئیس اداره تعزیرات حکومتی کاشان از رسیدگی به ۴۵۰ فقره پرونده با محکومیت به جزای نقدی حدود ۴ میلیارد ریال طی سه ماهه پایانی سال ۹۷ در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سعید بلانی زاده رئیس اداره تعزیرات حکومتی کاشان، امروز در گفت: وگو با خبرنگاران گفت: متهمان این پرونده‌ها حدود ۵۰۰ نفر با تخلفاتی درحوزه‌های قاچاق کالا، مواد آرایشی و بهداشتی، دارو و درمان، کالا و خدمات هستند.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین آمار تخلفات پرونده‌ها مربوط به کالا و خدمات با ۳۱۰ فقره پرونده و محکومیت به جزای نقدی یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال است افزود: بیشترین قاچاق کالا موتورسیکلت سنگین بالای ۲۵۰ سی سی، مغز گردو و بادام در سه ماهه چهارم امسال بوده است.

به گفته وی، تعداد پرونده‌ها ۳۰ فقره با محکومیت یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در حوزه قاچاق کالا، ۱۰۰ فقره با محکومیت ۵۶۰ میلیون ریال در مواد آرایشی بهداشتی، دارو و درمان و تخلفات صنفی است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی کاشان، تخلفات صنفی را نیز یادآورشد و گفت: این تخلفات شامل عدم درج قیمت ۱۸۴ مورد، گران فروشی ۴۲ مورد، کم فروشی و تقلب ۳۴ مورد، عدم صدور فاکتور ۲۳ مورد است.

فعالیت ۳۰ اکیپ گشت بازرسی نوروزی

بلانی زاده، فعالیت ۳۰ اکیپ گشت بازرسی نوروزی را به صورت مشترک با حضور دستگاه‌های نظارتی را تاکید کرد و گفت: این اکیپ در سه ماهه پایانی امسال تعداد ۲۰۰ واحد صنفی، مراکز اقامتی و تفریحی را بازرسی کرد که ۳۲ پرونده با تخلف گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور برای این تعداد بازرسی تشکیل شد.

اجرای طرح نظارتی ویژه ایام نوروز

وی، اجرای طرح نظارتی ویژه ایام نوروز با مشارکت نیرو‌های بسیجی را از هفتم اسفندماه ۹۷ تا ۱۴ فروردین ۹۸ یادآورشد و گفت: افزون بر کشیک قضات در نوروز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر روزانه ۲۰ نفر این طرح را اجرا و بر اصناف و تخلفات نظارت می‌کند.

به گفته وی، تلفن‌های ۵۵۵۴۳۰۱۰ و سامانه گویای ۱۲۴ آماده پاسخ گویی به شکایات و اطلاع رسانی مردمی از وضعیت تخلفات و رصد بازار است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی کاشان، رسیدگی به ۸۸ مورد پرونده از هفتم تا ۲۵ اسفند را با اجرای طرح نظارتی ویژه ایام نوروز در این شهرستان تاکیدکرد و گفت: این تعداد پرونده تخلفات بهداشتی، گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و قاچاق کالا و محکومیت ۵۳۵ میلیون ریال جزای نقدی رسیدگی شد.

تشکیل کمیته پیبشگیری از تخلفات و جرائم اقتصادی

بلانی زاده، تشکیل کمیته پیبشگیری از تخلفات و جرائم اقتصادی به ریاست دادستان و دبیری تعزیرات حکومتی در دادسرا را یادآورشد و گفت: ۳ جلسه این کمیته تاکنون با حضور دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظارتی از اول اسفندماه هر دو هفته یکبار با هدف بررسی وضعیت قیمت ها، رصد بازار و نظارت بر تخصیص ارز دولتی برگزارشده است.

وی، نظارت در حوزه‌های مختلف بویژه کالا‌های اساسی و هدف از جمله گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، برنج و لبنیات پرمصرف شامل شیر، ماست و پنیر، استفاده از توان نیرو‌های بسیجی در گشت‌ها و بازرسی ها، تقویت و اطلاع رسانی در حوزه بخش اعلام شماره تلفن‌های دریافتی و رسیدگی به به شکایات مردمی، رعایت ضوابط و مقررات اصناف از جمله زدن اتیکت، صدور فاکتور و اعلام درصد سود توسط سازمان حمایت از مصرف کننده برای کالا‌های اساسی و نظارت بر تولیدکننده‌هایی که ارز تخصیص دولتی را می‌گیرند از جمله مصوبات این کمیته است.

به گفته وی، باتوجه به بحث اهمیت و حساسیت بحث سلامت در حوزه دارو درمان نیز اگر چه جزو وظایف برنامه‌های اصلی این کمیته نیست با اجازه دادستان به این بحث ورود پیداکرد و با برگزاری جلسات با معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشان، انجمن داروسازان و سازمان نظام پزشکی مصوبات خوبی به شرح زیر در این زمینه داشت.

بلانی زاده، تصریح کرد: بر اساس مصوبات این کمیته تمامی مراکز درمانی، پاراکلینیکی، کلینیکی و مطب‌ها مکلف به نصب تعرفه‌های ویزیت در دید عموم و دستگاه کارتخوان شدند.

وی، اظهارداشت:با این نظارت دقیق کمیته در این خصوص ۱۰ پرونده نیز از مراکز پاراکلینیکی، درمانی و مطب پزشکان متخلف در سه ماهه آخر سال تشکیل شد که رسیدگی به جرائم آن‌ها در حال بررسی است. 

 
انتهای پیام/م
برچسب ها: تعزیرات ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار