اجرای بهار هنر در مشهد

نمایشگاه آثار دانشجویان گروه هنر موسسه آموزش عالی فردوس با نام بهار هنر در مشهد آغاز به کار کرد.

اجرای بهار هنر در مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نمایشگاه آثار دانشجویان گروه هنر موسسه آموزش عالی فردوس با همکاری مشترک با روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد به مناسبت استقبال از بهار ۱۳۹۸ تحت عنوان بهار هنر در حال برگزاری است.

این نمایشگاه در واقع جنبشی دانشجویی است که در آغاز سال جدید در ایستگاه شریعتی و ایستگاه طالقانی قطار شهری مشهد، به معرفی و نمایش آثار دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی رشته‌های نقاشی و تصویرسازی این موسسه می‌پردازد.

در ایستگاه طالقانی آثار دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته تصویرسازی موسسه فردوس در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این آثار با تکنیک‌های متنوع دستی و دیجیتال (نظیر رنگ روغن، آبرنگ و مدادرنگی، اکریلیک، کلاژ، بازسازی آثار گذشته، و با موضوعات مختلف داستانی، حماسی، مذهبی، فلسفی و ... در سبک‌ها و ژانر‌های متنوع هنری از جمله سورئال و رئالیسم جادویی و... اجرا شده است.

سرپرست این تیم هنری،  شادی جمشیدپور با همراهی ۹ تن دیگر از دانشجویان و هنرمندان شاخه تصویرسازی: خانم‌ها سهیلا آذری، فاطمه استادی، زهرا جوادی، عطیه رحمانی، سپیده لطیفیان، آتنا کاکری و صدیقه کفاش و آقای محمد اکبری تعداد ۴۲ اثر هنری خود را به نمایش گذاشته اند.

همان طور که می‌دانیم هنر تصویرسازی در شهر مشهد نسبت به برخی از شهر‌های بزرگ ایران تقریبا نوپا بوده و از این رو این گونه اتفاقات می‌تواند مسیر را برای رشد و ترقی این شاخه جذاب و پرکاربرد هنری و معرفی آن به عنوان یک حرفه با بازار کار متنوع و ویژه که در دنیا بسیار پر طرفدار است، باز نماید.

در ایستگاه شریعتی نیز تعداد ۲۶ دانشجوی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد گروه نقاشی  ۲۷اثر نقاشی، ۱۳ اثر حجم و ۳اثر اینستالیشن آرت با موضوعات متفاوت و سبک‌های مختلف خود را به نمایش گذاشته اند.

همزمان با رونمایی آثار، برگزاری کارگاه آموزشی تکنیک‌های تصویرسازی نیز از دیگر اقدامات تیم بهار هنر بوده که در روز‌های ابتدایی نمایشگاه با استقبال و حمایت شایسته مسئولان، مسافران و عموم مردم هنردوست مواجه شده است.

بهار هنر، ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۹ الی۱۳ در نوبت صبح و ۱۷ الی ۲۰ در نوبت عصر ایستگاه طالقانی خط ۱ مترو و ایستگاه شریعتی خط ۲ مترو برای بازدید علاقمندان دایر می‌باشد.
 
انتهای پیام//ف.ف
 

برگزاری نمایشگاه نقاشی دانشجویان همراه با آغازین روزهای فصل بهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.